Enthousiaste ontvangst Speelkaarten. spots op de televisie, opvallende ad vertenties in dag- en vakbladen en zelfs luchtreclame. Verder ontvingen detaillisten en horeca-ondernemers nieuw reclamemateriaal om de directe verkoop van Hoppe te ondersteunen en te vergroten. Voor de slijter bestaat dit materiaal uit een attractieve mobile, een ver kopende toonbankstandaard en het bekende wikkelpapier. De horeca- Het grote nieuws van de totale meta morfose van het Hoppe-beeld is aller wegen bijzonder goed ontvangen. Na de primeur op de jongste Hore- cava, waar de nieuwe, modern aan geklede fles voor het eerst te zien was, werden eind februari alle regis ters opengetrokken om het vernieuw de gezicht van het bijna tweehonderd jaar oude Hoppe-merk zo snel moge lijk een vaderlandomvattende be kendheid te geven. Via de belang rijkste reclamekanalen ging (en gaat nog steeds) het nieuws naar buiten, naar handel en consument. Deze omvangrijke reclamecampagne omvat onder meer een serie van 24 verkoop van gedistilleerd betrokken medewerkers van het concern. Mèt een aantal genodigden onder wie de heer J. P. Coebergh, kregen zij op 1 maart een uitgebreide presentatie voorgeschoteld, waarbij het hoe en waarom van het nieuwe Hoppe-ge- zicht volledig uit de doeken werd gedaan. Het openingswoord voor deze in het kader van de landelijke Viltje met een van de Hoppe-glazen. Op 1 maart werden al onze bij de verkoop van gedistilleerd betrokken medewerkers, zowel van de buiten- als de binnendienst uitvoerig voorge licht over de introductie van het nieuwe Hoppe- beeld. Toonbankstaandaard. ondernemer kan lichtbakken, viltjes, lucifermapjes en speelkaarten tot zijn beschikking krijgen. Aan de metamorfose van het totale Hoppe-beeld is meer dan een jaar gewerkt door een team van specialis ten op het gebied van moderne vorm geving en reclame. De nieuwe fles werd gekozen uit tientallen ontwerpen en proefmodel len. Hij heeft een ideale schenkgreep en is representatief om te zien. De vormgeving is exclusief voor Hoppe, dat wil zeggen herkenbaar in één oogopslag. Een van de eerste groepen, die met het nieuwe Hoppebeeld kennismaak te, werd gevormd door alle bij de Mobile 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 6