benut. Aan de bar staan 12 krukken en de resterende ruimte biedt plaats aan 38 bezoekers. Bouwkundig ge zien is het bedrijf opgezet uit twee tegen elkaar liggende zeshoeken, waarvan op één zeshoek een verdie ping is geprojecteerd. Op deze ver dieping bevinden zich de toiletten als ook de spoelkeuken. In een loze ko lom aan het einde van het uitgifte buffet zijn de diverse afvoerleidingen weggewerkt. Een van de wanden van de taveerne is op toepasselijke wijze gedecoreerd, met een voorstelling van Piggelmee aan het strand. Noordzee-Quick aan het Zuidplein is de vierde in de chain van Noordzee- Quick restaurants, die Noordzee Gastro B.V., een dochteronderneming van het Unilever concern, geprojec teerd heeft. Kenmerkende eigenschappen van het restaurant zijn een klein assortiment, populaire prijzen, gespecialiseerd in vis en snelle zelfbediening.*) Ook hier bestaat de mogelijkheid di verse gerechten voor consumptie thuis mee te nemen. Hiertoe is een speciale meeneemverpakking ontwik keld van een polystreen, een mate riaal dat smaak en/of reukoverdracht uitsluit. Door toepassing van Mipolam vloer bedekking in het restaurant, plavui zen achter het buffet en een tegel wand achter de bakwand, is een hoge mate van hygiëne verkregen. Typerend voor de inrichting van alle Noordzee-Quick restaurants is de toepassing van houten stoelen op een draaibare poot, gecombineerd met ta fels, die op de vloer gemonteerd zijn. De tafelbladen zijn uitgevoerd in Resopal, voorzien van een motief in de vorm van een schip. De wanden zijn afwisselend opgetrokken in rode steerr, hout en een wand voorzien van een decoratie (zeegezicht met zeilschepen). Zeker is dat Noordzee-Quick door toepassing van bepaalde materialen en kleuren erin is geslaagd het pu bliek een eigen gezicht te tonen. Volbezet heeft het bedrijf zeventig zitplaatsen te bieden. Dit is mogelijk door een eenvoudig, zeer compact, eigen systeem van aan voer, voorbereiding, afwerking, afgifte en afrekening, duidelijk zichtbaar in de zaak in de vorm van een sterk ver lichte gecombineerde unit van keuken en buffet. De zeer druk bezochte koffieshop ,,La Boca" ligt op het centrale plein. Het terras sluit aan op het amphitheater. te koffieshop biedt plaats aan onge veer 32 personen binnen de kiosken. Door middel van brede schuifwanden kan dit bedrijfje uitgebreid worden met 55 vierkante meter terras, dat aansluit op het amphitheater. Wan neer in dit amphitheater activiteiten plaatsvinden, kan het terras als „Bühne" gebruikt worden. Het efficiënt ingerichte uitgiftebuffet is door de compacte opstelling van de moderne apparatuur in staat een grote stroom bezoekers een uitste kende maaltijd, drankje of snack te bieden op basis van een self-service systeem. Evenals bij de „Piggelmee" zijn ma gazijnen en toiletten op de eerste verdieping ondergebracht. De bezoekfrequentie van het winkel centrum Zuidplein, volgens een on derzoek, dat begin dit jaar afgerond werd, is mooi gespreid. Vrijdag (met koopavond) is de topdag met 21 pro cent van het aantal bezoekers, daarna de zaterdag met 18 procent. Er kan gesteld worden, dat dit winkelcen trum in het hart van Rotterdam-Zuid met zijn 300.000 consumenten goed is aangeslagen. De diverse uitstekende verkeersvoor- zieningen hebben daar ongetwijfeld toe bijgedragen. „La Boca" heet de koffieshop, die op de beperkte oppervlakte van twee standaardkiosken op het grote plein is gesitueerd. Deze sfeervol ingerich- Een gedeelte van het interieur van „La Boca". 25

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 25