ETALAGES EN DISPLAYS IN DE SFEER VAN CARNAVAL EN BIER Detailhandelsscholen actief Op 26 februari bouwden leerlingen van de Detailhandels school uit Utrecht en Amersfoort in de gehele provincie Utrecht (en daarbuiten in Nijkerk en Barneveld) vieren twintig carnavalsdisplays. Nijmegen, Ie prijs displays, bij Spar sm, Symfoniestraat. De derde partner in het samenspel was hier de VIVO- organisatie, die haar zaken voor deze activiteit ter be schikking had gesteld. Het bouwen van de displays, door telkens twee leerlingen, vormde een van de examen opgaven voor de vakken etaleren en reclame. Van te voren kregen de leerlingen een uitgebreide instructie In de weken vóór Carnaval en ook tijdens het grote Feest der Zotheid heeft in verschillende plaatsen in den lande een groot aantal winkels in het teken van Carnaval en bier (Heineken of Amstel) gestaan. In Nijmegen bijvoorbeeld waren maar liefst drieënveer tig etalages en vijf displays in de sfeer van Heineken en Carnaval gebracht. Deze activiteit kwam voort uit een samenspel tussen onze groep thuisverbruik en de Katho lieke Detailhandelsschool in Nijmegen. Hetzelfde samenspel, eveneens voortgekomen uit een jarenlang bestaand goed contact, leverde in de provincie Utrecht vierentwintig Carnaval-en-Heineken displays op. Hierbij waren de Detailhandelsscholen van Utrecht en Amersfoort betrokken. Tenslotte nam in Gorcum een aantal detaillisten in allerlei branches deel aan een eta lagewedstrijd, die in de plaatselijke pers ruime aandacht kreeg. In Nijmegen zette leerlingen uit verschillende klassen op 20 februari bij slijterijen en enkele branchevreemde za ken meer dan veertig etalages en nog eens vijf displays in het teken van Carnaval en Heineken. De jury, bestaande uit twee leraren van de school, de heren B. J. A. Pol en A. H. Voskuilen en, namens Heine ken, de heren R. Dobben en L. H. Vermorken, had een volle dag hard werken nodig om alle werkstukken te beoordelen. Deze lagen over het algemeen op een zeer behoorlijk peil met enkele duidelijke uitschieters. De beste hiervan werden als volgt geklasseerd: Nijmegen, 1e prijs etalages, bij Berson Herenmode. De Nijmeegse leerlingen, die de winnende etalages en displays hadden gemaakt, met hun leraren en de gastheren-namens-Heineken op het balcon van 't Koeischip. 1e prijs Berson Herenmode, winkelcentrum De Noten hout; 2e prijs slijterij Brans, Wolfkuilseweg; 3e prijs slijterij De Kluis, winkelcentrum Grootstal. Bij de displays werden twee prijzen toegekend, de eer ste aan die bij Spar sm, Symfoniestraat, de tweede aan die bij Vroom en Dreesmann, Grote Markt. De prijsuitreiking vond op 26 maart plaats op de brouwe rij aan de Stadhouderskade te Amsterdam. display bouwen van groothandelvertegenwoordiger G. Abbink. Daarna namen zij contact op met de winke liers om afspraken te maken voor het bouwen van de displays. De medewerking, die zij daarbij kregen, was bijzonder plezierig. Een week na de jurering ging elk leerlingenpaar met de desbetreffende winkelier de resultaten bespreken. Als afsluiting van hun activiteit maakten de leerlingen een scriptie. Het cijfer daarvoor én het cijfer van de Gezellijmensen drinken 20

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 20