In de maand maart gaven wij acte de présence op een drietal beur zen, waarvan twee gericht waren op de handel. De consument werd door ons benaderd op de Dames- beurs in Enschede. Onder het motto „Sluis Horeca- stad werd op 5, 6 en 7 maart in het grote bedrijfspand van onze agent A. d Hoore een horeca-vakbeurs gehouden voor Zeeuws-Vlaanderen en het westen van België. De belangstelling voor deze beurs, die voor de tweede maal door een aantal Sluise horecaondernemers was georganiseerd, kon zonder meer goed genoemd worden. Ook uit België mochten wij vele gasten en goede relaties verwelkomen. Ons concern nam deel met een mo dern opgezette, open stand waarin ons totale drankenpakket werd ge presenteerd. Als primeur brachten wij ons Hoppe-assortiment in de nieuwe uitmonstering naar voren. Uit het aantal orders bleek, dat de nieuwe image van dit onderdeel van ons gedistilleerdpakket bij handel en consument goed is aangeslagen. Op de laatste beursdag werd nog een geanimeerde, onderlinge bier tapwedstrijd gehouden, waaraan on geveer veertig Zeeuwse en Bel gische horecabedrijven deelnamen. Een gedeelte van onze presentatie in Sluis. Een van de doorkijkjes in onze stand op de B.B.B. in Valkenburg. In de Eurohal te Valkenburg waren wij aanwezig op de 19e B.B.B. hore cavakbeurs (17 tot en met 22 maart). De beurs, die dit jaar in het teken van (culinair) Frankrijk stond, werd geopend door de ambassadeur van dit land, graaf J. Senard. Meer dan 150 fabrikanten en groot handels waren vertegenwoordigd, in welk geheel onze concernstand een vooraanstaande plaats innam. In Enschede zorgde het biergo-spel telkens voor een 'uitverkocht' huis. loop. Daarbij stond Hoppe-in-'t- nieuw in het middelpunt van de be langstelling. Zeer bevorderlijk voor de opvang was zowel de grote op pervlakte, 160 m2, van de stand, als ook de vorm en de uitvoering. Ongeveer veertig procent van de bezoekers bestond uit horecaonder nemers, hoofdzakelijk afkomstig uit Limburg en Oost-Brabant, onder wie veel bestaande relaties die tot wederzijdse tevredenheid kennis maakten met deze concernuiting. Aangekomen bij de Heineken concernstand werd de Franse ambassadeur, graaf J. Senard (rechts), begroet door districtverkoopleider ho reca H. Henquet. Het was de eerste keer dat wij op deze beurs als drankenconcern opereerden en gezien de resultaten van de gerichte verkoop mogen wij terugzien op een succesvol ver- In Enschede namen wij van 20 tot en met 28 maart voor de tweede maal en opnieuw als enige brouwe rij deel aan de Damesbeurs. Vele van de ruim 55.000 bezoekers von den de weg naar de Heineken stand, waar zowel voor het bier als voor de reclameartikelen grote belang stelling bestond. Ook hier zorgde het bekende biergo-spel (bingo) op gezette tijden voor een vol huis. Het vrouwelijk bezoek bestond voor een belangrijk deel uit huishoud- en nijverheidsscholen en huisvrouwen verenigingen. Dat ook de dames in Twente ons bier steeds meer waar deren, bleek uit de ten opzichte van vorig jaar met bijna dertig procent gestegen omzet. r HORECA SUIS Moinpken Nederland B 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 12