V. J REÜNIE FRUTO - WINNAARS HET ZESDAAGSE WIELERFESTIJN IN ROTTERDAM Onder de duizenden toeschouwers, die vorig jaar de Olympische Spelen in München hebben bijge woond, bevonden zich ook vijftig Fruto-afnemers. Zij waren de prijswinnaars in een wedstrijd die door hruto-Nederland, in samenwerking met een aantal fabrikanten uit de levensmiddelenindustrie, was uitgeschreven. Over deze wedstrijd hebben wij u in ons blad destijds uitvoerig geïnformeerd. Op 22 november jl. waren deze vijftig winnaars mèt hun vrouwen in onze ontvangstruimte aan de Stad houderskade te Amsterdam bijeen voor een zoals na afloop zou blijken uitermate geslaagde reünie. Na de welkomstwoorden en een inleiding op deze dag door onze districtverkoopleider de heer J. A. Vleghert, die bovendien als reisleider destijds deel uitmaakte van de eerste groep, bracht de door hem vervaardigde film in beeld èn geluid de sfeer uit München onmiddellijk over op de aanwezigen. Aan de oproep om eigen films, dia's of foto's mee te nemen was trouwens ook in ruime mate gehoor gegeven. Kleine belevenissen van toen werden opgeblazen tot sterke staaltjes van durf. Eén wapenfeit sprak natuurlijk nog sterk tot aller verbeelding en het mag dan ook hier niet onvermeld blijven. Het is het verhaal over de openingsceremonie, voor de bij woning waarvan wij maar over 14 kaartjes beschik ten, terwijl de groep uit 15 personen bestond. Op boeiende wijze werd dit alles door de heer E. C. van Hooven, directeur van Fruto-Nederland, nog eens uit de doeken gedaan. En hij had recht van spreken, want hij was het die in München op zich nam om de groep langs maar liefst vier controle posten te loodsen. Zijn daarbij afgestoken „verhaal tjes" laten zich slechts raden, maar moeten op die Duitse controleurs evenveel indruk gemaakt hebben als zijn reisverslag over München en hij heeft alle dagen meegemaakt dat deed op de reünisten. Namens de fabrikanten, die aan de Fruto-actie hadden deelgenomen, sprak de heer H. Kuikman, destijds adjunct-directeur bij Van Olffen. Hij deed een beroep op allen, die in het handelsgebeuren op elkaar zijn aangewezen, in het verkoopspel samen en bij voortduring topprestaties te leveren. De reünisten tijdens de mosselmaaltijd-met-bokbier in 't Koelschip. M> De heer A. W. de Jager van slijterij De Graaf zette, evenals vorig jaar, zijn etalage in het teken van de zesdaagse. Bijna een week lang was het Ahoy-complex in Rotterdam het sportpaleis voor gekroonde en onge kroonde wielerkoningen uit de lage landen van Europa. Ronde na ronde werd daar door de renners jacht gemaakt op baanrecords, of op elkaar, in achter- volgingsritten. Er werd om cen-ti-me-ters wielerbaan geknokt als het er om ging als eerste over de meet te gaan en daarmee een aantrekkelijke premie van bekende sponsors in de wacht te slepen. Het waren rondjes waarvan soms zelfs letterlijk de vonken afvlogen. Vol vuur over dit enorme wielerspektakel raakten in ieder geval óók de vele duizenden toeschouwers, die van hun geestdrift telkens weer onvermoeibaar blijk gaven. En als er even een pauze was om uit te blazen dan grepen vele handen gretig naar bier in blik. Op zo'n moment is het de hoogste tijd voor een Heineken rondje! Actieve winkeliers die in de onmiddellijke omgeving van het Ahoy-gebouw gevestigd zijn kennen die verlangens van het sportieve publiek. Zij haken daarop in en zetten hun zaak in het teken van die sport énde afdoende dorstlessers! Bijgaande foto is een stille getuige daarvan en eigenlijk óók een stille wenkgever! Omdat er zoveel winkeliers in de directe omgeving van een sportcomplex wonen!! Als zij het op deze wijze gepresenteerd krijgen, verbroederen minnaars van en beminden in de sport al vér buiten het eigenlijke sportterrein! 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 24