Orderbehandeling bij Vrumona- Bunnik sinds kort via computer Tot eind april ging de behandeling van de orders, die bij Vrumona in Bunnik binnenkwamen, op conven tionele wijze, hetgeen onder meer inhield, dat er zeer veel handbe werkingen verricht moesten wor den. Ook was het een toenemend bezwaar, dat de voorbedrukte or derformulieren, waarop ongeveer 70 artikelen voorkwamen, door verandering in produktsoorten, smaken en verpakkingen, vaak herdrukt moesten worden. Vanaf juni 1971 is men bezig ge weest met het moderniseren van de ze orderbehandeling. Daarbij wa ren vertegenwoordigers uit zowel de sectoren produktie, commercie en administratie van Vrumona als de Heineken concernafdelingen admi nistratieve organisatie en Reken centrum betrokken. Eind april wer den de werkzaamheden aan dit pro ject afgesloten. Bij het nieuwe systeem wordt een orderformulier gebruikt, waarop de artikelen niet zijn voorgedrukt. Voor het invullen van de gegevens op dit formulier worden „terminals" inge schakeld, die via een telefoonlijn verbonden zijn met de computer in Rotterdam. Hiermee kunnen gege vens in het geheugen van de com puter worden ingebracht, terwijl omgekeerd de computer via de ter minal gegevens kan afdrukken. Ter minals zijn voor de grootboekad ministratie en de magazijn- en werkorderadministratie reeds eer der in gebruik genomen. Na invoering van het nieuwe systeem op 24 april j.l. is de werkwijze als 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 6