m iwl rw ySr «H PI puH Smiths i mc en de drie Versierders r YH7 w 515/sinas 1H s'** /AMSTEL- Airofles50d I'ilMiK-r /anJCct. AMSTE, "AMSTtt i t t deze week van v, «31 iiinittW 1 TOD Het is niet de eerste keer dat wij onze relaties in de groothandelswereld attenderen op allerlei vormen van verkoop en de manier waarop zij gebracht kunnen wor den. De combinatieverkoop is één van die vormen. De manier waaróp betekent in dit geval een première op verkoopgebied, namelijk het gezamenlijk presenteren in een attractieve combinatiedisplay van de pro- dukten van drie verschillende fabrikanten. Steeds meer thuis Van de drie produkten, bier, frisdranken en zoutjes, waar het hier om gaat, is bekend dat het verbruik thuis de laatste jaren met grote sprongen omhoog is gegaan. En dat niet alleen, in een groot aantal gevallen worden zij ook in combinatie met elkaar geconsumeerd. Op het ogenblik wordt ruim de helft van alle zoutjes gegeten bij een glas bier of een glas frisdrank! Nog maar tien jaar geleden werden deze produkten voornamelijk ge consumeerd in de horecabedrijven, langs het sportveld of op het strand. Nü zijn de meest voorkomende con sumptiegelegenheden de avonden thuis, wanneer men gezellig bij elkaar zit en kijkt naar Eén van de acht, een Europacup of de belevenissen van Danny Wilde en Brett Sinclair als de Versierders. Drink- en knabbelweek Dit gegeven leek de VIVO een goede gedachte om in het kader van haar permanente, grote actie ,,VIVO pre senteert" een drink- en knabbelweek te houden met de drie grote Versierders: bier (Amstel), frisdranken (Vru- mona) en zoutjes (Smiths). Ter voorbereiding en illustratie van de praktische uit voering van deze actie was op 28 augustus in de Gijs- breghtkelder van de Amstelbrouwerij een bijeenkomst belegd voor de verkoopleiders van VIVO en van de deelnemende fabrikanten. Na enkele inleidingen, waarin achtergrondinformatie over de drie produkten werd gegeven, kwam het draaiboek van de actie aan de orde. De bedoeling is deze actie in alle VIVO-winkels te voeren, waarbij in de 800 grootste een driedelige, snel te bouwen display zal worden ge- De laatste hand wordt gelegd aan de display. plaatst. Ter plekke demonstreerde een vertegenwoordi ger de wijze waarop en de snelheid waarmee de in deze actie te gebruiken display kan worden neergezet. In zijn slotbetoog gaf de heer F. J. Appelman, adjunct directeur VIVO, een recapitulatie van de gehele activi teit, waarbij hij de zin van de samenwerking tussen de verschillende partijen nog eens onderstreepte. Deze opmerkelijke bundeling van krachten zal zeker lei den tot een goed resultaat bij de verkoop aan de consu ment. Tijdens de presentatie in de Gijsbreghtkelder. 27

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 27