DRANKENHANDEL MEERTENS IN HET GOUD Spekholzerheide, 5 mei 1972. Op deze vrijdag vierde de N.V. Dranken handel Meertens zijn 50-jarig bestaan en herdacht tevens het feit een halve eeuw als Amstel agent werkzaam te zijn. Op de drukbezochte receptie werden mevrouw M. E. Meertens-Vreydal, die samen met haar in 1942 overleden echtgenoot vijftig jaar geleden het bedrijf stichtte, prachtige geschenken aangeboden. Ook haar zoon George, thans directeur van de N.V. en op de jubileumdag 25 jaar aan de zaak verbonden, werd in de hulde betrokken. Oma Meertens, zoals zij door haar afnemers genoemd wordt, hoopt in november a.s. haar 80ste verjaardag te vieren. Ondanks haar hoge leeftijd is zij nog steeds actief in het bedrijf en elke dag ziet men haar dan ook in de Pleinstraat verschijnen. Na het overlijden van haar man heeft zij gedurende twintig jaar zelf met paard en wagen de bestellingen bij de klanten afgeleverd en het is dan ook niet verwonderlijk, dat zij in Kerkrade en omgeving een grote goodwill heeft. De dagelijkse leiding van het bedrijf ligt de laatste jaren in handen van de heer George Meertens. In die tijd is het bedrijfspand flink uitgebreid en gemoderniseerd. De klantenkring van de groothandel, die acht man personeel in dienst heeft, is inmiddels uitgegroeid tot praktisch het ge hele zuidoosten van Limburg. Bij de foto: Namens Heineken bood de heer J. G. M. Kerckhoffs een cadeau, vergezeld van zijn gelukwensen, aan. Geheel rechts de heer G. Meertens. Ringsteken met Heineken De reeks van evenementen werd op 17 juni geopend met een optreden van de Heineken fanfare uit Den Bosch en het Showkorps Gorkum. Als gastvrouw voor deze avonden trad Hartenvrouw Jetty de Jonge op, die na haar verkie zing namens Heineken door groothan delvertegenwoordiger A. van der Heyde een ladyglas kreeg aangeboden. Op 28 juni werd de Adelaarsronde ge reden, een wielerwedstrijd om de Am- stelbeker (Adelaarsronde vanwege de adelaar in het wapen van de stad). Bij de aanvang van het wereldkampioen schap schaken werd een simultaan- wedstrijd georganiseerd. De Heineken T-shirts werden gebruikt bij de AVRO-Top-Pop drive-in show, een aantrekkelijk programma-onderdeel voor het jeugdig publiek. Bij de open luchtbarbecue werd Amstel bier ge schonken en hadden de koks Amstel barbecueschorten aan. Voor het jaar lijks ringrijden te paard was onder meer het koetsiersglas van Heineken als prijs ingezet. Verder waren op de belangrijkste pun ten in de stad spandoeken opgehan gen, terwijl vele etalages met behulp van ons nieuwe Heineken reclamema teriaal in het teken van zomaar een gezellige zomeravond" waren gebracht, wat de sfeer tijdens dit hele gebeuren aardig typeerde. Hartenvrouw Jetty de Jonge brengt samen met de heer A. van der Heyde van Heineken een toost uit op het welslagen van de Hartenavonden. 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 21