DRANKENHANDEL
MEERTENS
IN HET GOUD
Spekholzerheide, 5 mei 1972. Op deze vrijdag vierde de N.V. Dranken
handel Meertens zijn 50-jarig bestaan en herdacht tevens het feit een
halve eeuw als Amstel agent werkzaam te zijn.
Op de drukbezochte receptie werden mevrouw M. E. Meertens-Vreydal,
die samen met haar in 1942 overleden echtgenoot vijftig jaar geleden het
bedrijf stichtte, prachtige geschenken aangeboden. Ook haar zoon
George, thans directeur van de N.V. en op de jubileumdag 25 jaar aan
de zaak verbonden, werd in de hulde betrokken.
Oma Meertens, zoals zij door haar afnemers genoemd wordt, hoopt in
november a.s. haar 80ste verjaardag te vieren. Ondanks haar hoge
leeftijd is zij nog steeds actief in het bedrijf en elke dag ziet men haar
dan ook in de Pleinstraat verschijnen. Na het overlijden van haar man
heeft zij gedurende twintig jaar zelf met paard en wagen de bestellingen
bij de klanten afgeleverd en het is dan ook niet verwonderlijk, dat zij
in Kerkrade en omgeving een grote goodwill heeft.
De dagelijkse leiding van het bedrijf ligt de laatste jaren in handen van
de heer George Meertens. In die tijd is het bedrijfspand flink uitgebreid
en gemoderniseerd. De klantenkring van de groothandel, die acht man
personeel in dienst heeft, is inmiddels uitgegroeid tot praktisch het ge
hele zuidoosten van Limburg.
Bij de foto: Namens Heineken bood de heer J. G. M. Kerckhoffs een
cadeau, vergezeld van zijn gelukwensen, aan. Geheel rechts de heer G.
Meertens.
Ringsteken met Heineken
De reeks van evenementen werd op 17
juni geopend met een optreden van de
Heineken fanfare uit Den Bosch en het
Showkorps Gorkum. Als gastvrouw
voor deze avonden trad Hartenvrouw
Jetty de Jonge op, die na haar verkie
zing namens Heineken door groothan
delvertegenwoordiger A. van der
Heyde een ladyglas kreeg aangeboden.
Op 28 juni werd de Adelaarsronde ge
reden, een wielerwedstrijd om de Am-
stelbeker (Adelaarsronde vanwege de
adelaar in het wapen van de stad). Bij
de aanvang van het wereldkampioen
schap schaken werd een simultaan-
wedstrijd georganiseerd.
De Heineken T-shirts werden gebruikt
bij de AVRO-Top-Pop drive-in show,
een aantrekkelijk programma-onderdeel
voor het jeugdig publiek. Bij de open
luchtbarbecue werd Amstel bier ge
schonken en hadden de koks Amstel
barbecueschorten aan. Voor het jaar
lijks ringrijden te paard was onder meer
het koetsiersglas van Heineken als
prijs ingezet.
Verder waren op de belangrijkste pun
ten in de stad spandoeken opgehan
gen, terwijl vele etalages met behulp
van ons nieuwe Heineken reclamema
teriaal in het teken van zomaar een
gezellige zomeravond" waren gebracht,
wat de sfeer tijdens dit hele gebeuren
aardig typeerde.
Hartenvrouw Jetty de Jonge brengt samen met de
heer A. van der Heyde van Heineken een toost
uit op het welslagen van de Hartenavonden.
21