Heineken reclame kreeg nieuw gezicht .daarom zorg ik dat er Heineken is Thuis is er Heinekeu Heerlijk, helder Heineken Dit is het fijnste deel van de dag. Gezellig samen met je man. Voor zulke momenten is er altijd Heineken in huis. Want hij vindt Heineken 't lekkerst. En... ik trouwens ook! In de Heineken reclame campagne, die nu onge veer twee jaar loopt, zijn tot nu toe enkele wijzi gingen daargelaten geen wezenlijke veranderingen aangebracht. Ook nu zijn er geen redenen aanwezig om de reclameaanpak van Heineken ingrijpend te wij zigen. De vrij hoge frequentie, waarmee de belangrijke re clame-uitingen van Heine ken voor het voetlicht ge bracht worden, maakt het echter gewenst op gere gelde tijden vernieuwingen aan te brengen teneinde de attentie van de consument niet te verliezen. Zo'n moment, waarbij de campagne als het ware een face-lifting ondergaat, is thans aangebroken. Voor wat de advertenties betreft zijn wijzigingen aan gebracht op het gebied van zowel tekst en foto's, waar bij het grote glas nog meer nadruk heeft gekregen, als op dat van de opmaak. In de tv-spots valt nog wat duidelijker het accent op de verschillende huiselijke situaties, terwijl de bios coopfilm wat meer dan tot nu toe het geval was op de jeugdige bezoeker is afge stemd. In de vernieuwde reclame campagne, die vorige maand is begonnen, zijn de hoofdelementen kwali teit en gezelligheid on verkort gehandhaafd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 4