De beste drinkers drinken het. BIERDRINKER KRIJGT EIGEN PLAATS IN AMSTEL RECLAME 's Lands beste brouwers brouwen het. AMSTEL In de reclamecampagne voor Amstel bier, die in fe bruari 1971 het licht zag, werd het nieuwe Amstel beeldmerk bij de consument geïntroduceerd. Het lag voor de hand, dat daarbij het produkt zelf in fles en glas de hoofd rol speelde. Met daarbij de brouwersfiguren én de slagzin ,,'s Lands beste brouwers brouwen Amstel bier" ontstond een adver tentiecampagne, die een authentiek karakter droeg en waarvan autoriteit uit straalde. In de voortzetting van deze campagne wordt uitgegaan van het feit dat het nieuwe Amstel beeldmerk op etiketten, glazen, lichtbak ken en dergelijke ge noegzaam bekend is. Dit leidde ertoe dat nü meer met drinksituaties kan wor den gespeeld. Mensen met Amstel bier in café, thuis bij de tv, vis send, zonnend, kaartend, kortom in allerlei echt men selijke bezigheden weerge geven, zijn nu als een ka- leidoscoop bijeengebracht in een nieuwe opmaak, die levendig, vrolijk, ontspan nend, in één woord bierig aandoet. De nieuwe slagzin, die hier geheel bij past, luidt: De beste drinkers drinken het. Dat in dit geheel niet al leen het merk Amstel goed overkomt maar dat ook de brouwers (inmiddels als authentieke figuren geac cepteerd) gehandhaafd zijn, is duidelijk. De advertentie is, om de grootst mogelijke zeker heid te verkrijgen, geheel uitgetest. Het resultaat was uiterst positief. Hierop doorgaande is een tv-spot gemaakt, waarvoor een uitstekende Engelse produktiemaatschappij is ingeschakeld (met achter de camera David Watkin, die onder meer Catch 22" filmde). Het resultaat is een uitstekende spot van 45 seconden, in kleur, met de zelfde levendigheid, echt heid en menselijkheid als in de advertentie, maar nu met beelden, die in vrolijke vaart over het scherm rol len. De campagne is begin juli van start gegaan, zowel op de televisie als in een aan tal tijdschriften. Het zwaar tepunt ligt in de maanden juli en augustus, waarin de spot intensief wordt ver toond. De bladen, waarin de ad vertenties worden opgeno men, zijn Elseviers Week blad, Nieuwe Revu, Pano rama, Het Beste, Studio, Televizier en Troskompas. AMSTEL. 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 3