Igjneio :V*£EEEjl De activiteiten ter onder steuning van de verkoop van de produkten uit ons bier- en frisdrankenassorti ment zijn, vooral in het voorjaar en in de zomer, zeer talrijk. Met onze re clame in het burengebeu ren bereiken wij bij allerlei evenementen, vooral op sportgebied, die internatio naal, landelijk of regionaal van belang zijn, honderd duizenden consumenten. In aansluiting op de foto's op de voor- en achterpagina (reclame op ,,hoog" niveau) volgt hierna een greep uit de evenementen van de afgelopen maanden, waar bij wij niet alleen met onze reclame, maar in de meeste van de organisatie van rol- schaatswedstrijden voor de jeugd. De ploeg bestaat uit twintig man, van wie tien wielrenners, aangevuld met leden van de schaatskern ploeg. Bekende namen als Ard Schenk, Cees Verkerk, Atje Keulen-Deelstra en Stien Baas-Kaiser staan borg voor de nodige aan trekkingskracht bij allerlei evenementen. De eigenlijke wielerploeg nam reeds met succes deel aan enkele rondes en criteria. Het 7up-ESMI shirt was op 8 juni eveneens te zien in de traditionele Gentlemen- koers, die in Hummelo werd gehouden. Bekende voet- Sportpaleis Ahoy, Rotterdam, tij dens de Nacht voor het Hart. Drie leden van de 7up-ESMI ploeg met in het midden Ard Schenk, rechts Jan Bazen en links Jos Valentijn. gevallen ook met de gead verteerde produkten acte de présence gaven. Een van de onderdelen van de Nacht van het Hart, die van 25 op 26 maart in het Sportpaleis Ahoy te Rotter dam gehouden werd, was de oresentatie van de 7up- ESMI wielerploeg. Deze equipe is voortgekomen uit de samenwerking die reeds vorig jaar bestond tussen 7up en ESMI op het gebied ballers als Sjaak Swart, Barry Hulshoff, Arie Haan, Epi Drost, Jan Jeuring, Piet Schrijver en schaatscrack Cees Verkerk snelden sa men met tal van andere prominente sportlieden, ar tiesten, autoriteiten, oud wielrenners en journalisten over het ruim 17 kilometer lange parcours. Alle gele genheidscoureurs hadden een actieve wielrenner als gangmaker. Arie Haan won deze zevende Gentlemen- koers, gevolgd door schaat senrijder Joop van der Berg en doelman Piet Schrijver, die respectievelijk tweede en derde werden. In deze Een van de 7up-ESMI koppels in de koers werd gevormd door Cees Verkerk en Sjaak Swart. spectaculaire koers reden vier koppels in het 7up- ESMI shirt. Verder waren Pepsi-Cola en SiSi in het ravitailleringspakket aanwe zig, reed de A-Ford mee als bezemwagen en kreeg de gelegenheidsjury een passende „troostprijs". Wat de overige sporteve nementen betreft kunnen we samenvattend zeggen dat in de afgelopen maanden onze bier- en fris- drankenmerken vertegen woordigd waren bij zo'n vijfentwintig motor- en auto- crosses en -races. Plaatsen als Tubbergen, Hengelo en Oss trokken op de dag van hun wedstrijd tienduizen den bezoekers. En niet te vergeten de TT in Assen, waar de gebruikelijke uitin gen als vlaggen, spandoe ken en pergola's dit jaar vervangen waren door één spectaculair reclamepunt, een Zeppelin, die centraal boven het circuit hing met als reusachtige blikvanger een doek (10x6 meter) met daarop Heerlijk helder Hei- neken. Ook in de wielerkoersen sprak onze reclame min stens tien maal een woord je mee. Vanzelfsprekend in de Amstel-Goldrace, maar ook in Olympia's Ronde van Nederland en bij verschei dene andere wielerevene- menten. Minder snel, maar minstens zo'n grote „aandachttrek ker" is de Bierkoets, die op 11 mei startte voor een rondrit door een groot ge deelte van ons land. In de komende maanden zal de door twee paarden getrok ken koets aanwezig zijn bij enkele grote evenementen, zoals de Vierdaagse. De grote ballon werd in Veere (400-jarig bestaan) omhooggebla zen" door de Heineken Fanfare uit Den Bosch. 26

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 26