HEINEKEN NEDERLAND N.V. BES vis STfaT71VTBI4l3l6"j VTVl 1 yl5*l ROKA 1972 AMSTl AMSTEL AMSTEL AMSTEL AMSTEL' 'AMSTEL 1 r AMSTEL1 geweldige belangstelling. De mo derne ondernemer verlangt meer en meer dit soort informatie en het is jammer, dat wij gedurende de vijf Roka-dagen maar een beperkt aan tal relaties op een zo doelmatige manier konden bereiken. Want ook al was de computer in een oogwenk klaar met het verwerken van gege vens en het weergeven van de uit komsten, de mondelinge toelichting daarop vroeg toch een zekere tijd van de standbemanning. Nieuws was er verder op het gebied van de verpakking van frisdranken in blik. Door middel van een massa le blikuitstalling en van grote kleu renafbeeldingen werd deze nieuwe verpakking voor Pepsi-Cola, SiSi Sinas en Si Si Cassis onder de aan dacht van de bezoekers gebracht. Nieuw ook was de deelname van Coebergh in de vorm van een stand gedeelte, waarin de levensmiddelen handel voor het eerst kon kennis maken met Mérito sherry en Trova- dor Rosé, twee wereldbekende mer ken, die door een charmante „Spaanse" schone werden gepre senteerd. Verder waren, verspreid over de ge hele stand, verscheidene televisie toestellen opgesteld, waarop door middel van een gesloten circuit con tinu de STER-reclamespots voor on ze verschillende produkten in kleur en zwart/wit vertoond werden. Het motto voor onze concernpresen tatie „sfeer en efficiency" werd on dersteund met een aantal display voorbeelden, die op hun beurt een duidelijke illustratie waren van het geen door de computer (in aantal len) werd uitgerekend. Voor deze nieuwe servicegerichte benadering van onze afnemers bestond ook veel belangstelling van de zijde van de groothandel. Zelfs werd op de Roka reeds een afspraak met een van de grootste levensmiddelen grossiers gemaakt om met behulp van dezelfde computer zijn gehele klantenbestand door te lichten op presentatie, ruimte en optimale om zet wat betreft bier en frisdranken. Belangstellenden kunnen zich voor informaties hierover wenden tot de afdeling verkoopbevordering van Heineken Nederland N.V., Postbus 4444, Amsterdam, tel. 020-703202. Alleen de vragen onder Jnvoergegevens" invullen s.v.p. C.B.S. Ooi /0000 IBM. systeem 3 model 6 Invoergegevens: 01 oppervlakte van uw zaak /^O m2 02 uw gemiddelde bieromzet per week kratten 03 uw gemiddelde frisdrankenomzet per week 45 kratten 04 uw aantal klanten (schatting) JOO stuks 05 wat voor een soort zaak hebt u KRüiD. -2.B. Een van de „sprekende" displays. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 17