dohnson FIRMA M. VAN TWILLERT ZN. ÜUsrMtt: R-EDGE NO RUB GLADE MIST Een gedeelte van het magazijn van Thijs N.V. in Roosendaal. uitgevoerd om de omzetten van Heineken en Amstel te stimuleren. Tegen de achtergrond van deze omstandigheid wordt het duidelijk dat de heren Thijs tijdens de nationale week voor de zb-groothandel ook hun troetelkinderen Heine ken en Amstel erbij haalden. Dat deze combinatie tot tevreden klanten stemde behoeft nauwelijks betoog. In het kader van deze nationale zb-groothandelsweek van de Brug-organisatie, die het afgelopen najaar gehouden werd, paste een reclame- en verkoopcampagne met Am stel Gold uitstekend. Deze actie typeerde de grote in ventiviteit van de ondernemers van de Thijs N.V., die al zo dikwijls op markante wijze de aandacht op hun groot handelsbedrijven wisten te vestigen. De leiding van dit bedrijf hecht grote waarde aan de interne reclame en verkoopbevordering in hun Brug-groothandelcentra. De bekende oud-wielrenner Wim van Est gaf het startsein voor de wedstrijd, waaraan door elke winkelier deelge nomen kon worden. De klanten ontvingen bij aankoop van elke krat Amstel Gold een kanskaart waarmee een rit op de home-trainer mocht worden gedaan. Voor elke 10 km, die door de trimmende winkelier uit de home trainer werden geperst, werd nog een extra kanskaart gegeven. Met deze kanskaarten konden de klanten mee doen aan de verloting van een paar prachtige home trainers. De animo onder de kopers voor een rit in deze Gold race was bijzonder groot. De winkeliers spanden zich tot het uiterste in en deden meermalen pogingen bestaande snelheidsrecords te verbeteren. De onder linge krachtmetingen gaven een extra dimensie aan deze sportieve actie, die het nieuwe Amstel Gold bier in het middelpunt van de belangstelling bracht en tevens voor een goede sfeer in de zelfbedieningsgroothandel zorgde. Spakenburg. Veertig jaar geleden begon de heer M. van Twillert een piepkleine groothandel in grutterswaren, een zaak die in de jaren '40-'45 met de grootste moeite nog enigszins gaande kon worden gehouden. Na de oorlog kwam de groei erin, die echter tien jaar geleden eerst goed doorzette. Inmiddels waren daar in Spakenburg vele moeilijkheden overwonnen. Het probleem van de krappe behuizing echter bleef en werd steeds nijpender. Eind november vorig jaar kwam ook hiervoor een oplossing toen op het industrieterrein een nieuw pand werd betrok- Boven: Eind vorig jaar betrok de firma M. van Twillert te Spakenburg dit nieu we pand. Links: de heer M. van Twillert (2e van rechts) met zijn naas te medewerkers, v.l. n.r. de heren K. Koe- lewijn, vertegenwoor diger, O. van Twil lert, chef magazijn, M. van Twillert en H. Schaap, chef ad ministratie. Rechts: Een deel van het assortiment. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 23