mark! voor frisdranken PtPSICOLA 2e. Men werkt graag met een leverancier die alles kan leveren wat men voor de kantine nodig heeft. 3e. Er is in de B.H.W.-markt een grote belangstelling voor automaten, omdat ook kantinepersoneel steeds moeilijker te krijgen is en bovendien steeds duurder wordt. Hierbij speelt het kwaliteitsaspect een zo moge lijk nog grotere rol daar de Nederlandse consument gauw geneigd is de kwaliteit van automatendranken negatief te beoordelen. Het Vrumona assortiment van zeer sterke merkartike len is dus als het ware afgestemd op deze markt ter wijl ook op automatengebied Vrumona een ruime keu ze heeft, die in de naaste toekomst vermoedelijk nog Afb. 4 Afb. 2 Afb. 3 beschouwt en hen belast voor de accijnzen die niet geheven worden op de siropen. Nederland is nog maar net aan de verkoop via auto maten begonnen. Hier staan nog slechts 5 a 6000 fris drankautomaten. In West-Duitsland met 5 x zoveel in woners, staan er meer dan 100.000 en in de U.S.A. met 20 x zoveel inwoners 1% miljoen. Wel een bewijs dat er nog erg veel in de B.H.W.-markt te beleven is. Vrumona is dan ook van plan haar activiteiten in deze markt aanzienlijk uit te breiden en vertrouwt daarbij gaarne op de steun van de groothandel in dranken. zal worden uitgebreid. Zo zijn er flessenautomaten in twee groottes, een voor 72 flessen (afb. I) en een voor 144 flessen (afb. II) waarvan er reeds enige dui zenden zijn geplaatst. Ook heeft Vrumona een aparte automaat voor haar SiSi bekertjes (afb. Ill) waarvoor o.a. benzinestations veel belangstelling hebben. Ten slotte zijn er voor zeer grote bedrijven de zgn. post- mix bekerautomaten (afb. IV) die als een klein fabriek je werken. Deze laatste automaat geeft sinds 1 janu ari 1972 een speciale complicatie daar de wet der ac cijns op alcoholvrije dranken de bedrijven waar post- mix apparatuur staat opgesteld, als frisdrankfabrikant 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1972 | | pagina 19