HEINEKEN OP DE JAARBEURS VAN GRONINGEN NAJAARSBEURS ZUIDLAREN Evenals vorig jaar namen wij met Heineken bier deel aan de Jaarbeurs van Groningen, die in de Martinihal van 27 augustus tot 6 september ruim zestigduizend bezoekers trok. In onze stand, met een oppervlakte van 90 m2 belangrijk groter dan vo rig jaar, was een aparte ruimte inge richt voor de verkoop van reclame artikelen. Delftsblauwe bierpullen, koetsiersglazen, T-shirts en dergelijke vonden hier gretig aftrek. Bijzonder veel belangstelling was er ook voor het gratis bingospel van Heineken, dat voor het publiek een van de grote attracties van de beurs bleek te zijn. Het werd om het uur gespeeld, voor telkens een uitverkocht huis met een groot aantal belangstellende toeschou wers langs de zijlijnen. Voor de deel nemers aan de bingo ging het erom goed te luisteren naar de spelleider, die in een aantal zinnen allerlei we tenswaardigheden over bier en over de brouwerijen van Heineken ver telde. In elke zin kwamen een of meer getallen voor, die door de deel nemers op hun bingoformulier moes- Deze bezoeker, die een koetsiersglas kocht Momentopname van het bingospel. Spelleider P. Zonneveld, uitgerust met microfoon, had steeds een vol huis en een aandachtig gehoor. ten worden aangekruist. Zodra iemand alle getallen had doorge streept, riep hij of zij „Bingo". Nadat de spelleider een en ander had ge controleerd en in orde bevonden, reikte hij (er waren meestal enkele winnaars) de prijzen uit. Meer dan drieduizend bezoekers hebben aan dit bingospel deelgenomen, waarbij nog eens een aantal toeschouwers komt dat ook het nodige van het bierver- haal heeft opgestoken. Van de zijde van verschillende fabrikanten/stand houders werden wij gecomplimenteerd met deze wijze van informatie-over dracht. Ook de consumenten lieten merken het op prijs te stellen op deze wijze over ons produkt bier geïnfor meerd te worden. liet het vervolgens vullen en ledigde het tot op de bodem. De heer H. Flier, een van onze vertegenwoordigers, had er wel vertrou wen in. Eind augustus organiseerden Sperwer Noord-Nederland (Bedum) en Onder Ons (Peize) in de Prins Bernhard- hoeve te Zuidlaren een driedaagse najaarsbeurs voor hun leden in de provincies Groningen, Friesland en Drente. Deze leden vertegenwoordi gen gezamenlijk een omzet van onge veer honderd miljoen gulden. De beurs die geopend werd door de heer P. Renkema, voorzitter van Sperwer Nederland, had een geanimeerd ver loop. Wat de verkoop van Heineken bier betrof, kon aan het eind van de 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 8