AMSTEL GOLD laat een nieuwe „koers" noteren INH.25C.L.STATIEGELD 15 CT. ALC.6,5 'n Bijzonder bier In 'n bijzondere fles Exclusief bierglas Fraaie, handige plastic krat Van tekentafel tot tafeldrank Amstel Gold in een nieuwe verpakking! In een nieuw type fles, met een inhoud van 25 cl en in een fraaie, handige krat waarin 12 flessen gemakkelijk kunnen worden meegedragen. Zo verpakt is Amstel Gold vanaf 20 september verkrijgbaar. Amstel Gold is een bijzonder type bier. Gebrouwen voor de meest verwende fijnproever, Voor mensen met een „bij zondere" smaak! Met een alcoholgehalte van 6]/2 volume procenten behoort het tot de zwaardere biersoorten. Misschien wekt dit woord „zwaar" hier wel verkeerde associaties. Want Amstel Gold is licht en prettig-pittig van smaak. En dat is nu juist het bijzondere aan Amstel Gold. Amstel Gold onderscheidt zich in kwaliteit. Die kwaliteit mag voortaan best nog beter gezien worden. Van buiten af. aan de „body". Daarom deze schitterende fles, die waarmaakt wat hij in zich heeft: een schat aan kostelijk gebrouwen bier. Het is een uitmonstering geworden die appelleert aan het gevoel voor goede smaak van gast èn gastheer. Een verpakking die zeker niet zal nalaten óók indruk te maken op de modern ingestelde en dus bierwaarderende vrouw. Met de introductie van deze nieuwe verpakking wordt ook een speciaal ontworpen Amstel Gold glas tegen kost prijs in de handel gebracht. Slank, elegant en weldoor dacht van vormgeving. De verpakking voor Amstel Gold vernieuwen betekende vanzelfsprekend óók: de houten kist vervangen door een plastic krat. Uit die maatregel vloeide weer de noodzaak voort de six-pack te vervangen door een zeker zo gemak kelijk te dragen andere verpakking. Het nieuwe type krat met een inhoud van twaalf flessen is niet alleen fraai, maar ook bijzonder makkelijk te han teren. Voor ondernemer èn consument. Bovendien wordt de aankoop-per-keer door de laatste groep en passant ver dubbeld. Een belangrijke verandering ten gunste van het aankooppatroon voor dit type bier. Nieuwe ideeën hebben inmiddels vaste vormen aangenomen. Op de tekentafels van de ontwerpers liggen alweer schet sen voor andere projecten. Ons Amstel Gold is gereed voor een nieuwe „notering" op de Gold-markt. Vraag en aanbod zullen zich ten opzichte van elkaar bewegen door gezamen lijke verkoopinspanningen. Van u èn van ons. Wij zullen deze inspanningen ondersteunen door een consumenten campagne die begin oktober van start gaat en die zal bestaan uit: 4

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 4