PRESENTATIE VAN PRAKTIJK, PRODUKT, PROFIJT Grossier bracht fabrikant bij detaillist WVSvcou Alkmaar, 24 augustus. De in groten getale opgekomen leden van de Coöperatieve inkoopvereniging A.B.I.M. (Alle begin is moeilijk) hadden op deze dinsdagavond de voorkeur gegeven aan de beelden, die in de schouwburg zaal van het Wapen van Heemskerk op het scherm gebracht werden. Zij hebben er geen spijt van gehad. De presentatie in woord en beeld van vier bekende merk artikelfabrikanten Heineken, Iglo, Van Olffen en Vru- mona vormde de hoofdschotel van een voorlichtings avond, die A.B.I.M. als een van haar activiteiten ter ver steviging van de banden met en ter informatie van haar leden had georganiseerd. De groothandel A.B.I.M., in de vijftien jaar van zijn bestaan gegroeid tot een van de grote bedrijven in zijn sector, heeft Noordholland ten noorden van het Noordzeekanaal als verzorgingsgebied. De op deze avond aanwezige leden waren afkomstig uit de kop van Noordholland. Na het openingswoord van de voorzitter van de vereni ging, de heer W. J. Wessel, en een korte inleiding van de directeur van A.B.I.M., de heer J. G. Schrasser, kwam als eerste het artikel bier in beeld. Aan de hand van een serie dia's confronteerde groothandel vertegenwoordiger H. W. Goudemond de zaal met de praktijk van de presentatie. Hij toonde niet alleen aan welke ruimte het bier gezien Een goed gevulde zaal. de omzet toekomt, maar besteedde ook ruime aandacht aan de juiste wijze van presenteren in het schap (verticaal) en aan de mogelijkheden van extra omzet door middel van verschillende displays. Van Olffen's vertegenwoordiger, de heer A. C. Venverloo, had geen dia's nodig om het vijfjarenplan „Vakantie thuis" uit de doeken te doen. In enthousiaste bewoordingen zette hij de opzet van het plan uiteen en wekte de aanwezigen op toch vooral hun aandeel in de beoogde omzetverhoging in wijn en delicatessen niet te missen. Links: Een van de beelden uit de bierpresentatie. Rechts: De heer Schrasser leidde de fabrikanten bij zijn afnemers in. Na de pauze was het verkoopleider P. B. Polet van Iglo, die alles wat met diepvries (in het bijzonder de kasten) te maken heeft uitvoerig behandelde, waarbij statistieken en vele afbeeldingen van allerlei kasten in snel tempo over het doek rolden. De laatste van het kwartet merkartikelfabrikanten was Vrumona. Hoofdvertegenwoordiger A. J. M. van der Vaart had in zijn bijdrage aan deze avond het produkt in het produktieproces centraal gesteld. Ook hierbij waren het de dia's, die de aanwezigen in de gelegenheid stelden zich een goede indruk te vormen van alles wat nodig is bij de produktie van frisdranken. Na het slotwoord van de heer Schrasser ging een tevreden publiek, in vele opzichten rijker, huiswaarts. Kennismaking met het Amstel-blikje in zijn nieuwe uitmonstering. 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 21