BREWMASTER: BIJDRAGE TOT MEER BI ER VA RIETEIT Mister Brewmaster Etalagewedstrijd In het afgelopen voorjaar werden rond het door de Engelse brouwerijonderneming Whitbread gebrouwen en door Heineken geïmporteerde Brewmaster bier enkele activiteiten ontwikkeld met het doel dit merk eens speciaal onder de aandacht van zowel de handel als de consument te brengen. Het optreden van „Mister Brewmaster", een onbekende, die alle horecabedrijven bezocht waar dit Engelse bier geschonken wordt, is succesvol verlopen. Vele malen werd hem op zijn bestelling van „een glas bier" geadviseerd eens een Brewmaster te nemen, in welke gevallen hij zich be kendmaakte en een geldprijs van vijftig gulden overhandig de. Als hoofdprijs gaf een gratis vakantie van een week voor twee personen, in Engeland door te brengen, aan deze actie extra kleur. Bij de trekking van de kanskaarten wees het lot de heer W. L. Huige uit Kwadendamme (Z.) als de gelukkige winnaar aan. De heer en mevrouw Huige hebben inmiddels van een zonnige vakantie genoten. Zon nig, omdat zij Penzanec, een badplaats in het uiterste zuid westen van Engeland, als bestemming hadden uitgekozen. De opzet van deze actie, propaganda voor het door Whit bread speciaal voor 't continent gebrouwen Brewmaster bier, is geslaagd. Ook nu weer is gebleken, dat zich onder de bezoekers van horecabedrijven een belangrijke groep bevindt, die ook dit Engelse bier weet te waarderen. De heer J. Klingeman van Heineken overhandigde de hoofdprijs aan de heer en mevrouw Huige. Geheel rechts de heer F. W. Roosdorp, horeca- vertegenwoordiger Heineken, links de heer R. Roth, vertegenwoordiger van het agentschap De Vlieger-Verdonk N.V. Op 26 april vond in de raadskelder van Heineken te Rot terdam de prijsuitreiking plaats van een etalagewedstrijd, waaraan door twee detailhandelsscholen, respectievelijk uit Dordrecht en Rotterdam, was deelgenomen. Het betrof de Gemeentelijke school voor de detailhandel te Dordrecht, directeur de heer R. Kieft, en de Christelijke school voor de detailhandel te Rotterdam-Zuid, directeur de heer B. Emans. De prijsuitreiking betekende de afsluiting van een De jury aan het werk. bijzonder geslaagde gezamenlijke activiteit van deze beide scholen met Heineken. De voorbereidingen waren reeds maanden geleden begonnen en aan de wedstrijd werd door veertig leerlingen van de derde klas van beide scholen deelgenomen. Hun opdracht bestond uit het maken van-een etalage die diende te staan in het teken van Brewmaster, met als tweede thema „Vakantie in Engeland". Materiaal hiervoor werd de leerlingen in ruime mate door zowel Whitbread als de Engelse ambassade beschikbaar gesteld. Onnodig te zeggen dat een groot aantal van de gebruikte onderdelen en/ of ideeën van de leerlingen zelf afkomstig was. Elke school had 19 etalages ter beschikking, waarin met teams van meestal twee leerlingen gewerkt werd. Op 20 en 21 april jl. beoordeelde een drie man sterke jury, bestaande uit de directeur van de desbetreffende school en twee functionarissen van Heineken, de gemaakte werk stukken, waarbij de bekende T-Ford (anno 1922) van Heineken als vervoermiddel dienst deed. Per plaats waren drie prijzen te winnen, terwijl als hoofd prijs voor de beste etalage van de nummers één een korte reis naar Londen in het vooruitzicht was gesteld. Deze trip naar Engeland werd gewonnen door de leerlingen W. van Hoorn en C. Meeuwsen van de school in Rotterdam, die met hun etalage bij Vroom Dreesmann, Hoogstraat 185 te Rotterdam de meeste punten behaalden. De gelukkige winnaars hebben, vergezeld van hun leraar etaleren, de heer L. Nuyens, deze reis inmiddels op 3, 4 en 5 mei ge maakt. Voor het team van de andere eerste prijs (Dor drecht) was een excursie naar een van de Heineken brou werijen weggelegd. 22

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 22