Record verkoop in Frankrijk CHEQUE VOOR UNICEF AMSTEL GOLD RACE Op vrijdag 15 januari j.l. werd door de heer J. G. Timmer, hoofd van de afdeling Commercial Relations van Heineken, op het kantoor van de UNICEF in Den Haag een cheque van 30.000,overhandigd aan de heer J. Eggink (links), secretaris van de Stichting Nederlands Comité UNICEF. Dit gebeurde tijdens een vergadering van vertegenwoordigsters van de re gionale Unicef-comité's. Het bedrag werd verzameld door het heffen van één gulden entree voor de buitenlandse toeristische bezoekers aan de Heineken brouwerij te Am sterdam. Gedurende 75 excursie werkdagen werden iedere dag 400 gasten ontvangen die dit mooie be drag voor het United Nations Childrens Fund bijeen brachten. Groot was de vreugde, toen de heer Timmer aankondigde dat ook in het komende zomerseizoen een gulden voor de UNICEF voor buitenlandse bezoekers verplicht zal worden ge steld. Het bovengenoemde bedrag zal worden besteed aan een onderwijs project in Indonesië. Heineken bier. Om dit heuglijke feit te vieren brachten de leden van de directie, de voltallige verkoopstaf en de agenten van de S.A. France Cham pagne een bezoek aan Nederland, waar zij twee dagen de gasten waren van Heineken. S.A. France Champagne is de ver kooporganisatie van Moët Chan- don, het bekende Franse Champagne huis dat onze belangen in Frankrijk op zo succesvolle wijze behartigt. Enkele hoogtepunten van het bezoek waren de verwelkoming door de Vendelzwaaiers van het Gilde van Vught, een diner in het Amstel hotel te Amsterdam en de activiteiten van de Heineken fanfare in Den Bosch, die onder meer een potpourri van Franse wijsjes ten gehore bracht. De foto toont het gezelschap op de brouwerij in Den Bosch. Op de achtergrond een vrachtwagen met aanhanger, volgepakt met dozen Heineken bier bestemd voor Frank rijk. Meer dan 1.000.000 dozen Heineken bier werden in het afgelopen boek jaar naar Frankrijk geëxporteerd. Hiermee is Frankrijk na de Verenigde Staten het tweede exportland van Op 28 maart zal in Heerlen het startschot klinken voor de zesde Amstel Gold Race, een evenement dat in de korte tijd van zijn bestaan in de wielerwereld algemene bekendheid én erkenning heeft gekregen. Naar verwachting zo'n honderd renners uit binnen- en buitenland zullen enkele uren door het mooie Zuid-Limburg coursen om na 240 km op de meet in Meerssen uit te maken wie de prijs voor 1971, een ultrachon „Longines" sporthorloge in ontvangst mag nemen. De wedstrijd telt mee voor de ,,Coup du Monde", de wereldbeker voor ploegen. 32

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 36