HEINEKEN EN VAN OLFFEN OP DE A&O-PRAKTIJKCURSUS PCM paan CASSIS h&r* wwotmi Links: Met praktijkvoorbeelden en kernachtige uitspraken wist de heer Kuikman zijn gehoor te boeien. Rechts: De heer Vleghert ...vallende herfstblade ren... Het is bekend dat bij de groeiende welvaart steeds meer de behoefte ge voeld wordt een beter leven-pakket aan te bieden. Dat buitenlandse kaas daartoe behoort ligt voor de hand. De heer V. W. Bode van de firma Boering lichtte de verkoopkansen toe en de fraaie uitstalling werd in de pauze dan ook bestormd. Voor Heineken sprak de heer J. A. Vleghert, die op originele wijze he dendaagse begrippen als commune, anti-conceptie, ludiek, ruimtevaart enzovoort in het beeld van de super markt plaatste. Hij hield het gezel schap onder andere voor dat de val lende herfstbladeren ons leren dat de boom zich voortdurend vernieuwt. En dat moet ook gelden voor de in stelling van elke ondernemer. Aan de hand van gemakkelijk leesbare cijfers werd daarna duidelijk gemaakt hoe ln de afgelopen herfstmaanden ver zorgde de A O-organisatie ten be hoeve van de bij haar aangesloten winkeliers enkele driedaagse praktijk conferenties. Deze met recht bijzon dere cursussen werden gehouden in hotel Ittman te Nunspeet en stonden onder leiding van de heer D. C. F. Vroon, hoofd opleidingen A O Nederland. Dat het praktische dagen zijn geweest bleek uit de samenstel ling van het programma, waarin de belangrijkste facetten van het onder nemerschap van de winkelier waren opgenomen. Uniek was bovendien de medewerking van enkele merkartikel fabrikanten die het belang van het desbetreffende assortiment voor de vijftig deelnemers aan deze eerste conferentie een extra dimensie ga ven. Zonder overdrijving kan gesteld worden dat de dinsdagavond het hoogtepunt van de „driedaagsen" is geworden. In een gezamenlijke pre sentatie van Heineken, Van Olffen en de firma Boering (buitenlandse kaas), werd nu eens op een geheel andere wijze naar voren gebracht welke middelen en mogelijkheden om extra omzet te behalen de winkelier ter beschikking staan. De ondernemers in de „schoolbanken". 30

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 34