PRODUKT CENTRAAL IN NIEUWE 's Lands beste brouwers maken geen haast met hun bier. De nieuwe Amstel reclamecampagne is ontwikkeld met het nieuwe etiket van Amstel flessebier als uit gangspunt. Dit etiket en de daarvan afgeleide andere uitingen zoals krat, reclamemateriaal voor de winkels, buitenlichtbakken, affiches, vlaggen, rijwielrekken en dergelijke, hebben een dermate sterke persoonlijkheid, zijn zo 'bierig' in zich zelf, dat het mogelijk was een sterk reclame-idee hierop te enten. De campagne, en hier wordt vooral bedoeld de thema campagne, gaat uit van het produkt en de mensen die er achter staan. Niet de mensen die thuis, in allerlei situaties bier drinken, worden in beeld gebracht, maar het produkt, met name fles en glas, én een vijftal brouwers, joviale, rondborstige kundige experts, die een krachtig, aromatisch, formidabel lekker bier brouwen. Daarbij hóórde als het ware de slagzin 's Lands beste brouwers brouwen Amstel bier. Op deze wijze wordt gestreefd naar het opvoeren van de verwachting die de consument van het produkt mag koesteren. Deze produktverwachting wordt ook nog versterkt door het etiket, dat op duidelijke wijze een bier van superieure kwaliteit aanduidt. In de advertenties, die in vierkleurendruk verschijnen, vele daarvan zelfs over de volle breedte van twee pagina's, wordt deze produktverwachting verder uit gebouwd. Een waarlijk imposante aanpak, die niet zal nalaten de lezer, de halve lezer en zelfs de bijna-niet lezer van een blad te boeien. Het fotowerk van de glazen vol schuimend bier is subliem en brengt een grote mate van authenticiteit over. De vijf brouwers, die in de diverse advertenties in allerlei situaties voorkomen, zijn mannen die auto riteit hebben als het op brouwen aankomt. Deze authenticiteit en autoriteit zijn de sleutelwoor den van al datgene wat wij de consument willen duidelijk maken. De campagne is in de laatste week van februari van start gegaan. De bladenlijst omvat Avro/Televizier, Het Beste, El sevier, Haagse Post, Panorama, de Nieuwe Revu, Studio, Troskompas. In totaal dus 8 bladen, die ruim drie miljoen mensen bereiken, die bier drinken. Er is geen televisiereservering gemaakt. De reden hier van is dat juist bij de introductie van het nieuwe etiket en het daarvan afgeleide beeldmerk, de prach- tige kleuren hiervan belangrijk zijn. Deze kunnen niet via de zwart/wit televisie overkomen. Nee, de gehele Heus. Een Amstel-brouwer is een vriendelijk man. Maar ga je aan hem trekken, dan wordt ie vreselijk ongemakkelijk. Want ook al is het warm weer, ook al wordt er meer bier gedronken dan anders, ook al vliegen de kratjes de deur uit.bier moet z n tijd hebben. Punt. Lang gerijpt is nou eenmaal lekkerder. En elke partij Prachtpils moet met bijna overdreven zorg worden behandeld. Moet bekeken, geproefd en gecontroleerd worden, op twee-en-twintig verschillende punten. Hittegolf of niet. Want alleen goudgeel, glanzend helder bier, met de echte goeie, frisse smaak, is Amstel Bier. Is Prachtpils. Laat dat maar aan de Amstel-brouwers over. Zijn zij de beste brouwers van het land of u! Tjasoms worden Amstel-brouwers vreselijk ongemakkelijk. Dat was trouwens al zo in 1871toen voor het éérst het verschil werd gemaakt tussen pils en Prachtpils. Tussen bier en Amstel Bier. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 12