s Heineken Nederland B. V. Commercie- en Stafdiensten Bier Algemeen Het jaar 1989 werd gekenmerkt door ingrijpende gebeurtenissen. Een directiewijziging Heineken Nederland B.V. vond plaats. Mededelingen wer den gedaan omtrent noodzakelijke aanpassingen in werkwijze en organi satie van Heineken Nederland om zo de jaren negentig slagvaardig tege moet te treden. Deze gebeurtenissen hebben grote indruk gemaakt op medewerkers en brachten bij velen gevoelens van onzekerheid teweeg. Door de buitengewoon goede zomer hebben vele medewerkers, met na me in de Concern Drankenhandels en bij de HTD/HTS, onder grote werkdruk hun werkzaamheden moe ten verrichten. Een compliment voor hun inzet en loyaliteit is hier op zijn plaats. Vooruitlopend op mogelijke persone le consequenties, die de plannen met zich mee zullen brengen, werden vacatures die niet door interne door stroming vervuld konden worden, vervuld door het aangaan van tijde lijke contracten. Een aantal vacatures kon door inter ne doorstroming vervuld worden. Betere informatie vanuit het nieuwe potentieelschattingssysteem over het aanwezige potentieel en goede samenwerking met de afdeling Loopbaanontwikkeling hebben hieraan zeer zeker bijgedragen. Ondernemingsraad Horecagebieden Constructief overleg vond plaats over adviesaanvragen betreffende de slui ting van de drankenhandel Vullinghs- Janssen-Huyben B.V. te Roermond en de samenvoeging van de dran kenhandels De Vries-Lemmo B.V. te Twello en Dinkel Regge B.V. te Almelo in de nieuwe drankenhandel Cambrinus B.V. te Rijssen. Ook kwam het voorgenomen besluit tot verkoop van drankenhandel Amers foort B.V. aan de orde. De wijze van ATV-verroostering bin nen de horecagebieden is veelvuldig punt van discussie geweest. Begin 1990 zal het tot nu toe gevolgde sys teem van ATV-verroostering met de Raad geëvalueerd worden. Een afspraak kwam tot stand tussen de Ondernemingsraad en Perso neelszaken Commercie Bier omtrent een periodiek overleg waarin infor matie-uitwisseling plaatsvindt. Horecagebieden De functiebeschrijvingsprocedure in verband met het administratieve OR- MAS-systeem werd vrijwel afgerond. In nauwe samenwerking met CTV kwam een opleidingsplan tot stand voor 1989. Met name de cursus ef fectief verkopen alsmede trainingen in het kader van relatie-opbouw en -onderhoud tussen medewerker en klant hebben in 1989 bijzondere aandacht gekregen. Ter versterking van de horeca- verkoop-organisatie werd opnieuw een aantal jonge vertegenwoordigers aangetrokken voor de Speciale Brigade Horeca. Bovendien werden voorbereidingen getroffen voor het aantrekken van nog eens een twaalf tal jonge vertegenwoordigers in 1990. Daarnaast werd ter vergroting van de continuïteit de nieuwe functie Junior Groothandelsvertegenwoordiger geïntroduceerd. De bedoeling is om via een praktijk gerichte opleiding binnen de drankenhandel jonge vertegenwoor digers met Heineken verkoopervaring te laten doorstromen naar de functie van brouwerijvertegenwoordiger. co O O Zl m 3D CO O CO 00 co

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1989 | | pagina 13