Heineken Nederlands Beheer B. V. 4 4 4 Als belangrijkste onderwerpen in het overleg met de Centrale Onderne mingsraad kunnen worden genoemd: Heineken Invaliditeitsregeling 1988: Aangezien de H.I.R. 1988 op een aantal punten afwijkt van eerdere Heineken Invaliditeitsregelingen werd, alvorens tot invoering van de H.I.R. 1988 over te gaan, de goed keuring van de Raad over deze rege ling gevraagd. Na moeizame afwe ging en veelvuldig overleg besloot de Raad akkoord te gaan met de voorgestelde wijzigingen. Exportorganisatie: Aan de Raad is advies gevraagd over het voorstel de export-activiteiten van Frisdranken en van Gedistilleerd onder te brengen bij respectievelijk Vrumona en de Gedistilleerd en Wijn- groep Nederland. De Raad advi seerde positief. M.R.I.: In het vorige verslagjaar was aan de C.O.R. verzocht in te stemmen met een nieuwe opzet van het Medisch Registratie- en Informatiesysteem. Begin dit jaar besloot de Raad, na zorgvuldige afweging van alle facet ten die hierbij van belang waren, in te stemmen met de invoering van het M.R.I. Stichting Heineken Pensioenfonds: Vorig jaar had de Raad al positief advies uitgebracht inzake de over gang van de Stichting Heineken Pen sioenfonds van Heineken N.V. naar Heineken Nederlands Beheer B.V. De C.O.R. zou zich echter nog betreffende de voorgenomen over plaatsing van het personeel van het pensioenfonds nader met de Amster damse ondernemingsraad verstaan. De C.O.R. besloot zich niet tegen deze overgang te verzetten. Ter behartiging van de belangen van de betrokken medewerkers werd een Begeleidingscommissie samenge steld. Heineken Assurantie Bemiddeling: Advies werd ook aan de Raad gevraagd om de operationele taken van H.A.B. over te dragen aan de Nederlandse organisatie (EFI/HNB) en de afdeling in Zoeterwoude te plaatsen. De Raad reageerde op dit voorstel dat hij dit helemaal passend vond in de sinds 1981 ontwikkelde structuur van moedermaatschappij en haar werkmaatschappijen. Reorganisatie Concern Stafdiensten: Ten aanzien van vier Concern Staf diensten werd advies aan de Cen trale Ondernemingsraad gevraagd om zoveel mogelijk operationele werkzaamheden onder te brengen in de Werkmaatschappijen en in de Servicegroep. Dit om een grotere slagvaardigheid van de organisatie te bereiken. Het betreft hier de vol gende Stafdiensten: 1) Concern Marketing; 2) Concern Technische en Technolo gische Zaken/Concern Research; 3) Concern Sociale Zaken en Man agement Development; 4) Concern Economische/Financiële en Informatie Zaken. In dit verslagjaar kon dit onderwerp nog niet worden afgerond. Investeringsplannen 1989: Als reactie op de investeringsplan nen 1989 stelde de Raad: "Gezien de huidige problematiek die, ook volgens de C.O.R., een ade quate aanpak vereist wil de Raad zijn goedkeuring aan dit plan niet ont houden. De C.O.R. spreekt de hoop uit dat de plannen die nu in ontwikkeling zijn, inclusief de daartoe aan te wen den middelen, op termijn inderdaad zullen leiden tot versterking van de marktpositie en dientengevolge tot verbetering van de resultaten." Wij zorgen voor een optimale merk- uitstraling "Wij zijn betrokken bij de uitvoering van het Heineken evenementenbe- leid en wij begeleiden Nederlandse-, Europese- en Wereldkampioen schappen waaraan Heineken zijn medewerking verleent. Daarnaast adviseren wij ook nog bij grote eve nementen in de regio en organiseren we zelfde naam dragende evene menten". Zo omschrijft A. van der Heijde in het kort de taak van de Dienst Reclame Service- en Ver koopbevordering. De organisatie van een sponsoractiviteit kan wel een half jaar in beslag nemen. Tijdens de voorbereidingen wordt gekeken welk merk tijdens het evenement de boventoon moet voeren. Bij een Hei neken schaatszesdaagse is dat natuurlijk ons Heineken bier. Maar bij loopsporten wordt er eerder gekozen voorAmstel Bier of de Vrumona-pro- dukten. Om deze produkten zo goed mogelijk in beeld te krijgen wordt er gebruik gemaakt van reclamebor den, vlaggen, kelderbierwagens, parasols en nog veel meer aantrekke lijke attributen. De Dienst Reclame Service- en Verkoopbevordering beheert deze attributen. De Dienst zorgt dat alles in uitstekende staat verkeert en dat ze ruimschoots op tijd zijn om goed geïnstalleerd te wor den. Daarnaast verleent de dienst service tijdens het evenement door bijvoorbeeld bij een tapinstallatie tappers/kelners mee te sturen die een heerlijk, goed biertje tappen. "Voorop in ons werk staat de consu ment die onze produkten in een gezellige en ontspannen sfeer gebruikt. Hun reacties: daar gaat het om! Wij houden ons altijd aan de regels zodat In Nederland de televi sie-uitzendingen niet in gevaar komen en als er toch eens een para sol of bord teveel in beeld komt dan halen wij dat weg om de uitzending niet in gevaar te brengen. Andersom plaatsen wij ook weieens bij als er onverwacht sprake is van een uitzen ding, want thuis kun je ook trek krij gen in een glas bier en de koelkast is dan dichtbij. Optimale merkuitstra- ling: dat blijft het devies voor ons allemaal".

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1988 | | pagina 11