Heineken ideeënbus Een idee, wat doe ik er mee? De geboorte van een idee is herkenbaar voor ieder een. Ineens gaat er bij wijze van spreken een lampje branden. "Hé, dat is handig!" flitst het door je hoofd. Dat is fase één. Daarna moet fase twee volgen. Name lijk het moment, waarop je besluit met dat idee ook iets te doen. Heel vaak is die tweede fase de spel breker. Aan ideeën ontbreekt het de meesten niet. Wel aan de wil of het doorzettingsvermogen om er iets mee te doen. Dat is vaak ontzettend jammer. Ijzerdraadje Bij de man, die lang geleden een stukje ijzerdraad zat te buigen, ging dat anders. Na drie bochtjes te hebben gemaakt, ging bij hem een lampje branden. "Dat is een leuk klemmetje" schoot het door zijn hoofd. Dat was fase een. Maar daar bleef het niet bij. De man in kwestie zette ook fase twee in werking. Hij noteerde wat dingen op papier, experimenteerde wat en zocht naar mogelijkheden om veel meer van die klemmetjes te maken. Daarmee was de paperclip geboren. Of dit het "echte" verhaal achter de paperclip is, is niet bekend. Ook niet van belang eigenlijk. Het is De samenstelling van het cadeau-asortiment '87 Zomercollectie Wintercollectie Groep 1 ligstoel met luifel viskoffer met werp hengel en molen fototoestel met inge bouwde flitser espresso-apparaat keukenmachine wereldradio klopboormachine Groep 2 groene tuinparasol strandgammonspel opblaasbare boot trainingspakof loggingpak barbel tassenset vlakschuurmachine Groep 3 dames-of heren- horloge kruimeldief polo-shirt dames-of heren horloge kruimeldief barklok thermometer- hygrometer- barometerset

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1987 | | pagina 47