Werving 24 Personeelsvoorziening In 1980 heeft het aantrekken van nieuw personeel, kwantitatief gezien, ons minder problemen gebaard. Een stagnerende groei had een afnemen de vraag naar nieuwe medewerkers tot gevolg, hetgeen leidde tot een ze kere stabilisatie. Voor de functies in het CAO-gebied gold, dat alleen in de grote vestigin gen de werving in een aantal geval een moeizame zaak bleef. In Den Bosch deden de wervingsp blemen zich vooral in de eerste maanden gelden. Mede in verband met een groter aanbod op de ar beidsmarkt trad daarna een verbete ring in de situatie op. Ook het bedrijf in Zoeterwoude zag zich in het begin van het jaar gesteld tegenover een grote vraag. Hetzelfde gold voor de situatie bij het aantrekken van medewerkers in ad ministratieve sector. De personeels dienst kantoor zag zich voor grote problemen geplaatst bij het vervullen van vacatures. Ook voor de toekomst zal ons beleid erop gericht zijn het personeelsbe stand op het gewenste niveau te brengen en te houden, zowel wat de kwaliteit als wat het aantal van de me dewerkers betreft. De nadruk zal daarbij liggen op de kwaliteit. Het intern sollicitatiesysteem, de vacaturekrant, is reeds geruime tijd in gebruik voor alle daarvoor in aanmerking komen devacatures. Bovendien zijn voor het boven CAO-gebied zogeheten pool- commissies werkzaam, die plaat singsmogelijkheden vastleggen en carrière-mogelijkheden aanbevelen. Het beleid bij overplaatsing tengevol ge van bijvoorbeeld de concentratie van activiteiten en werkzaamheden in Zoeterwoude, is in regelingen vastgelegd. Daarnaast geldt voor in dividuele overplaatsingen een aparte regeling.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1980 | | pagina 25