HNS VISIE 2015 "Het is belangrijk je collega's te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden." "Aan vrienden in de markt heb ik niets, een gezonde dosis commerciële doortastendheid is wat we nodig hebben." Willem de Jonge: maanden." Philip de Ridder: Marketeers bedenken veel nieuwe dingen, jullie moeten blijven aangeven wat wel en niet kan en wat de consequenties zijn. Alleen dan kunnen we effectief samenwerken en winnen." Wat kun jij doen? Duncan Moser en Pauwel van Nieuwenhove, Managers Verpakken, leidden de Empowerment Workshop in. In groepen werd gesproken over het empoweren van jezelf om de OPI's te verbeteren op het gebied van techniek, organisatie, planning, materialen en aan- en afvoer. Willem sloot daarna af met de woorden: "We willen empowerment en eigenaarschap. Vraag jezelf eens af hoe jij leiding geeft en hoe je jouw medewerkers stimuleert om dit op te pakken? Stellen wij onze teams eigenlijk wel voldoende in staat om empowered te zijn? Wat mij betreft gaat het over persoonlijk contact en eigenaarschap. Het is belangrijk je collega's te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden en meer tijd op de werkvloer te spenderen. Soms gaan we te kort door de bocht en luisteren we niet goed naar het verhaal van de ander. Begrip voor elkaar verbetert processen en zorgt voor een betere samenwerking over de brouwerijen heen. - - Het is dé uitdaging voor de komende we vooral beschouwen als onze kracht, niet als een bedreiging. Naast innovaties ligt er ook een enorme druk op het verlagen van kosten. Dat bijt elkaar soms en we moeten samen een manier vinden om daar balans in aan te brengen. We moeten de juiste keuzes maken in wat we wel en niet doen. Daarbij staan kwaliteit van onze producten en de veiligheid nog steeds op nummer 1, dat valt niet te bediscussiëren." Doortastendheid We moeten winnen door leiderschap en innovatie," vulde Algemeen Directeur HEINEKEN Nederland Philip de Ridder aan. Philip was uitgenodigd om de aanwezigen bij te praten over de marktsituatie in Nederland. "Grote klasse dat alle innovatieprojecten dit jaar door de organisa tie heen zijn gekomen," complimenteerde Philip. "De groene fles was een grote innovatie voor het Heineken merk. Dankzij jullie inzet zijn we weer de leider, mijn dank daarvoor. Ook Amstel Radier is er met volle vaart doorheen gejaagd, inclusief de overgang van 6-pack naar krat. Het gevolg was volle impact op het schap, een fantastisch resultaat." Philip legde uit dat 'Commercial Agressiveness' nu belangrijk is: "Aan vrienden in de markt heb ik niets, een gezonde dosis commerciële doortastendheid is wat we nodig hebben. Dat geldt ook voor 'First Mover Advan tage', het voordeel van de eerste zijn in de markt met een nieuw product. Daar heb ik HNS hard bij nodig." Transparantie "De afgelopen maanden hebben we samen veel ervaring opgedaan van wat j- s wel en niet kan op het gebied van innovaties," vervolgde Philip. "Mijn dringende advies voor HNS is: maak lEj^ de Supply Chain transparanter. Maak transparant wat al die wissels van innovaties aan verlies opleveren op de tSSgjpvriH lijnen en welke nazorgproblemen het BjB| oplevert. We moeten voorkomen dat het over gevoel gaat, het gaat gewoon over feiten. Willem begon deze bijeenkomst ook met Veiligheid: "HNS heeft grote stappen gemaakt, een groot compliment voor jullie allemaal. Terug kijkend hadden we year-to-date 22 ongevallen in 2011,13 in 2012 en dit jaar 9. Dat ging niet vanzelf. Het aantal ongevallen bij Brouwen en Verpakken is hard omlaag gegaan, maar nog niet voldoende bij CS&L. Ik wil dan ook aandringen op meer aandacht voor veiligheid bij CS&L." Innovatiekracht "Complimenten ook voor mensen die bezig zijn met innovaties," vervolgde Willem. "De proble men in de nazorg verdienen nog extra aandacht, maar we hebben het goed gedaan. Innoveren wordt inmiddels ons dagelijks werk. Dat moeten HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY [7]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 7