SÈBÊi BIERKRATSESSIE Pieter van der Meulen: •Vi"«V7K¥ Tijdens zijn eerste Bierkrat sessie ging Pieter van der Meulen uitgebreid in op thema's als de HNS Visie 2015, veiligheid, ziekteverzuim, productiviteit, kosten, OPI's en duurzaamheid. Opvallend vaak stipte hij aan hoe belang rijk het is dat we elkaar aan spreken op gedrag. Gedrag is sleutel tot verandering' Brouwerijmanager Pieter van der Meulen tijdens de halfjaarlijkse bierknatsessies 'S-HERTOGENBOSCH. Op de Bossche brouwe rij vonden een paar weken terug de halfjaarlijkse Bierkratsessies plaats. Brouwerijmanager Pieter van der Meulen bedankte iedereen voor de inzet en flexibiliteit. Pieter: "De druk is de afgelopen maanden erg hoog geweest, waarbij veel van jullie is gevraagd, ook veel overwerk. Die druk is er nog steeds, die blijft ook. Dat die druk er is, is overigens ook een goed teken, want blijkbaar is er veel vraag uit de markt." Amstel Radier Die vraag uit de markt betrof voor een deel het dit jaar geïntroduceerde Amstel Radier. Brand Manager Amstel Brigitte Wilbrink was speciaal naar Den Bosch gekomen om iedereen een beeld te geven van de achtergronden van dit succes. Een groot deel van het succes is te danken aan de uitstekende verkrijgbaarheid en de bekendheid. Amstel Radier ligt in vrijwel alle supermarkten en in 4.500 cafés. 80% van de Nederlanders kent het product. Doordat mensen het product ook konden proeven, ontstond eind juli ineens een vraag die alle verwachtingen overtrof. Om het product toch uitgeleverd te krijgen, is een groot beroep op de brouwerij gedaan. Brigitte bedankte alle Bossche mede werkers voor de enorme inzet die was geleverd om dit voor elkaar te krijgen. Veiligheid Een belangrijk thema is ook veiligheid. Pieter: "We gaan voor 0 ongevallen met verzuim. Dat hebben we dit jaar helaas niet gehaald. In juli hebben twee medewerkers brandwonden opgelopen, daar zijn veel leerpunten uit naar voren gekomen. Onder meer voorlichting, maar ook gedrag. Het is zo belangrijk dat we ons allemaal houden aan de veiligheidsregels. Doe geen dingen waarvoor je niet toegerust bent. Voer handelingen altijd veilig uit en draag je persoonlijke beschermingsmiddelen. Gelukkig zien we dat steeds meer mensen bijna ongeval len rapporteren. Daar leren we van, daarmee tillen we veiligheid naar een hoger plan." Gedrag Het belang van gedrag kwam regelmatig terug in het verhaal van Pieter. Hij is er van overtuigd dat elkaar aanspreken op gedrag een van dé sleutels HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 10