nwerken in de keten Peter van Besouw, Brouwerijmanager Brand Bierbrouwerij F Op deze plaats besteed ik bij voorkeur aandacht aan het thema veiligheid binnen de brouwerij. Dat thema ligt me na aan het hart. Ik vind ook dat het te allen tijde de hoogste prioriteit heeft! Toch maak ik in deze column een uitstapje naar een ander belangrijk thema: samenwerken in de keten. Het begrip samenwerken gebruiken we meer en meer. In dit verhaal ga ik specifiek in op onze rol richting de consument. Onze mooie brouwerij hier midden in het Limburgse heuvelland is onlos makelijk verbonden met het merk Brand. De reden dat de brouwerij hier al zo lang en nog steeds actief is, heeft natuurlijk te maken met de geschie denis en de positie van het merk, en van de brouwerij in de Limburgse gemeenschap. Het gaat om veel meer dan om een brouwerij die alleen maar bier brouwt. De brouwerij speelt de afgelopen jaren meer en meer de rol van hotspot voor het merk. Een voorbeeld daarvan is de investering in het prachtige museum met meer dan 10.000 betalende bezoekers per jaar! Ook het jaarlijkse 'beerjsteake' is een unieke happening geworden, L waaraan meer dan 40 carnavalsverenigingen en meer dan 1.000 mensen deelnemen. De ontvangst van honderden horecaklanten op de brouwe- rij zelf, in plaats van op de unit Heerlen, is een voorbeeld van diezelfde ontwikkeling. De samenwerking van onze brouwerij met commercie en vooral marke- ting kunnen we met een gerust hart intensief noemen. Op het moment dat ik deze column schrijf, zitten we middenin de tweede editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Die wedstrijd stelt niets voor als we niet samenwerken, in dit geval met PINT, de vereniging van hobbybrouwers én natuurlijk met de winkelketens. De winkels mogen het winnende bier verkopen. Een prachtig voorbeeld dus van puike samenwerking. De finale van de wedstrijd is dit jaar met opzet gehouden tijdens de 'Week van het Nederlandse bier'. Ook is deze gekoppeld aan alweer een Open Dag van de brouwerij, waar we meer dan 1.000 bezoekers verwachtten. Ia, op onze brouwerij draait het om meer dan om KPI's, TPM en Bronze Awards, gelukkig maar. Wat een machtig mooie plek om te werken mensen! |~2~| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 2