Change Management programma nieuwe dimensie voor TPM HNS VISIE 2015 Vlnr: Theo van der Steen (Den Bosch), )an Willem Haitsma (Zoeterwoude), Leo van Hugten (HEINEKEN Supply Chain), Peter Jellema (Vrumona), Wim Arkensteijn (Zoeterwoude), Edwin Molin (Wijlre). Niet op de foto staan: Haico Bloemen en Gerard Barnhoorn (HEINEKEN Supply Chain), Martin Nijziel (Zoeterwoude). training hebben ontwikkeld én gege ven. ledereen gaat er nu op eenzelfde manier mee aan de slag." Edwin Molin, Specialist Pa/PI: "Een onderwerp waar we ook recent over gesproken hebben, is de frequentiere gelaar van de Krones machines. Een heel specialistisch onderwerp maar wij kunnen daar met passie gemak kelijk een half uur over doorpraten en discussiëren. Hoe werkt ie? Wat als dit. hoe te handelen als dat...? Ook kijken we samen hoe we door fine tuning van machines en instrumenten energie kunnen besparen. Een leek zou den ken dat hij met een stelletje vakidioten te maken heeft. Nou, dat is ook zo. we zijn allemaal gek van techniek." Kostenreductie Leo van Hugten, Consultant Power Generation and Distribution van HEINEKEN Global Supply Chain, ziet meerdere sterke links met de HNS Visie 2015. Leo: "We herkennen ons he lemaal in die visie. Een cruciaal thema voor ons is veiligheid. Ons werk draagt er aan bij dat er op de brouwerijen veilig gewerkt kan worden door ons constante hameren op de machinevei ligheid. kwaliteit en leverbetrouwbaar heid. Een tweede punt waar we door onze focus op energiebesparing zeker aan bijdragen, is lagere kosten per hectoliter. Ons groepje heeft weliswaar geen formele status binnen HNS. maar we hebben wel invloed. We zijn al lemaal elektrotechnisch specialisten, met samen een schat aan ervaring. Dat maakt dat onze aanbevelingen ook echt in de organisatie 'landen'. Recent nog zijn onze ideeën over de interven tieschakelaar toegepast. De Bossche brouwerij heeft onze adviezen over de implementatie van de safety plc's nagenoeg helemaal overgenomen." De start van het Change Management programma in 2012, heeft TPM in Zoeter woude een nieuwe dimensie gegeven. Het programma ondersteunt het management om vaardigheden te ontwikkelen die gericht zijn op het betrekken en stimuleren van collega's. TPM is één van de belangrijke pijlers om de HNS Visie 2015 te bereiken, op deze manier kunnen we dat in goede samenwerking realiseren. ZOETERWOUDE. Eén van de belangrijkste elementen van een visie, proces of TPM programma is dat iedereen meedoet. Daarom is het belangrijk dat wij als management beter worden in het betrekken en motiveren van collega's. Het programma bestaat uit een set van methodes die ontwikkeld/verzameld zijn door de externe adviseur die ook aan de basis staat van het TPM programma. Diverse brouwerijen in Centraal en Oost Europa zijn ons al voorgegaan in het gebruik van dit Change Management Programma. Acht stappen van Kotter De theorie (8 stappen) van Kotter is de basis van het programma (zie beeld). Gedurende een tweetal workshops zijn de tools getraind en in tussentijdse coachingsessies is het management gecoacht op de toepassing van de tools. De resultaten van het eerste jaar Change Management zijn in Zoeterwoude zichtbaar in de afdelingsdoel stellingen en hebben onder andere geleid tot het behalen van de Bronze Award in februari van dit jaar. Uitrol Het Change Management programma blijft de komende jaren een onderdeel van het TPM programma en zal als een olievlek verder verspreid worden in de organisatie. Zo kan iedereen deze methodes inzetten om samen de HNS Visie 2015 te realiseren. In Den Bosch is men afgelopen januari met het Change Management programma gestart. Meer hierover in één van de volgende publicaties van HNS Nieuws. Fons Jacobs, TPM coördinator 8) Make it stick 4) Communicate for Buy in 3) Get vision right 5) Enable action 7) Don't let up 6) Create short term wins 1Increase urgency 2) Build guiding team HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY [T]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 9