Volgens mij
hebben we een
van de beste
scores binnen
HEINEKEN,
daar ben ik best
trots op"
"Met name de
verbeteringen op
het gebied van
samenwerken
en innovatie
geven aan dat de
brouwerij
's-Hertogenbosch
op de goede
weg is"
Pieter van
0
WIJLRE
'S-HERTOGENBOSCH
HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY
Op veel dimensies verbetering ten opzichte van 2010. Grootste ver
betering op: Innovatie (+20), Richtingen doelen (+12) en Klantoriën
tatie (+11).
Vragen met de sterkste verbetering ten opzichte van 2010: 'Er is een
goede samenwerking tussen afdelingen'(+35), 'Ik beschik over de
informatie om mijn werk effectief te kunnen uitvoeren' (+25) en 'Ik
word aangemoedigd om vernieuwend te zijn in mijn werk' (+25).
Peter van Besouw is zeer verguld met de resultaten van Wijlre: "Vol
gens mij hebben we een van de beste scores binnen HEINEKEN, daar
ben ik best trots op. Belangrijk is dat we ons ten opzichte van 2010
op veel punten hebben verbeterd. Met name op het gebied van com
municatie hebben we een sprong voorwaarts gemaakt. Ondanks dat
we relatief een kleine brouwerij zijn, was er toch aandacht voor nodig
om te zorgen dat iedereen op hetzelfde moment op de hoogte is van
veranderingen. Doe je dat niet, dan kun je op je klompen aanvoelen
dat er bij mensen irritatie ontstaat. De afgelopen jaren heeft de Brand
Bierbrouwerij met heel veel veranderingen te maken gehad, denk aan
de productie van Wieckse en van Amstel. We zijn er trots op dat we
die vernieuwingen relatief probleemloos hebben weten te realiseren.
We hebben mensen snel en steeds zo volledig mogelijk geïnformeerd.
Uit de goede cijfers van de Climate Survey mag ik afleiden dat dat ook
gelukt is. Maar er blijft uiteraard altijd genoeg te doen. De komende
tijd blijft communicatie hoog op de agenda staan. Het werkoverleg,
met name op de afdeling Verpakken, kunnen we nog beter en effec
tiever doen."
Op bijna alle dimensies een verbetering van de score ten opzichte
van 2010. Grootste verbetering op: Samenwerking en teamwork
(+10).
Vragen met de sterkste verbetering ten opzichte van 2010: 'De
bedrijfsstrategie en doelstellingen van HEINEKEN Nederland zijn
voor mij duidelijk' (+14), 'Er is een goede samenwerking tussen
verschillende afdelingen' (+12) en 'Mijn baan geeft me voldoening'
(+10).
Pieter van der Meulen, sinds februari de nieuwe brouwerijdirecteur in
Den Bosch, ziet de resultaten als een sprong voorwaarts: "Met name
de verbeteringen op het gebied van samenwerken (binnen teams) en
innovatie geven aan dat de brouwerij 's-Hertogenbosch op de goede
weg is. Ook blijkt uit de resultaten dat we nog meer moeten focussen
op de samenwerking tussen afdelingen en de ontwikkeling van me
dewerkers. Een goed werkklimaat is een voorwaarde om de visie van
onze brouwerij te realiseren, namelijk: de meest efficiënte specialitei
tenbrouwerij zijn met een passie voor continue verbeteren. De resulta
ten van de Climate Survey geven ons perfecte input om gericht te wer
ken aan verdere verbetering van ons werkklimaat, waarbij een veilige
werkomgeving, openheid, echt contact, eigenaarschap en uiteraard
plezier belangrijke thema's vormen. Ik ben ervan overtuigd dat we een
gezonde toekomst tegemoet gaan, waarbij het onze uitdaging wordt
om de talenten van alle medewerkers optimaal te ontwikkelen en in
te zetten om een nog succesvoller team te creëren."