Volgens mij hebben we een van de beste scores binnen HEINEKEN, daar ben ik best trots op" "Met name de verbeteringen op het gebied van samenwerken en innovatie geven aan dat de brouwerij 's-Hertogenbosch op de goede weg is" Pieter van 0 WIJLRE 'S-HERTOGENBOSCH HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY Op veel dimensies verbetering ten opzichte van 2010. Grootste ver betering op: Innovatie (+20), Richtingen doelen (+12) en Klantoriën tatie (+11). Vragen met de sterkste verbetering ten opzichte van 2010: 'Er is een goede samenwerking tussen afdelingen'(+35), 'Ik beschik over de informatie om mijn werk effectief te kunnen uitvoeren' (+25) en 'Ik word aangemoedigd om vernieuwend te zijn in mijn werk' (+25). Peter van Besouw is zeer verguld met de resultaten van Wijlre: "Vol gens mij hebben we een van de beste scores binnen HEINEKEN, daar ben ik best trots op. Belangrijk is dat we ons ten opzichte van 2010 op veel punten hebben verbeterd. Met name op het gebied van com municatie hebben we een sprong voorwaarts gemaakt. Ondanks dat we relatief een kleine brouwerij zijn, was er toch aandacht voor nodig om te zorgen dat iedereen op hetzelfde moment op de hoogte is van veranderingen. Doe je dat niet, dan kun je op je klompen aanvoelen dat er bij mensen irritatie ontstaat. De afgelopen jaren heeft de Brand Bierbrouwerij met heel veel veranderingen te maken gehad, denk aan de productie van Wieckse en van Amstel. We zijn er trots op dat we die vernieuwingen relatief probleemloos hebben weten te realiseren. We hebben mensen snel en steeds zo volledig mogelijk geïnformeerd. Uit de goede cijfers van de Climate Survey mag ik afleiden dat dat ook gelukt is. Maar er blijft uiteraard altijd genoeg te doen. De komende tijd blijft communicatie hoog op de agenda staan. Het werkoverleg, met name op de afdeling Verpakken, kunnen we nog beter en effec tiever doen." Op bijna alle dimensies een verbetering van de score ten opzichte van 2010. Grootste verbetering op: Samenwerking en teamwork (+10). Vragen met de sterkste verbetering ten opzichte van 2010: 'De bedrijfsstrategie en doelstellingen van HEINEKEN Nederland zijn voor mij duidelijk' (+14), 'Er is een goede samenwerking tussen verschillende afdelingen' (+12) en 'Mijn baan geeft me voldoening' (+10). Pieter van der Meulen, sinds februari de nieuwe brouwerijdirecteur in Den Bosch, ziet de resultaten als een sprong voorwaarts: "Met name de verbeteringen op het gebied van samenwerken (binnen teams) en innovatie geven aan dat de brouwerij 's-Hertogenbosch op de goede weg is. Ook blijkt uit de resultaten dat we nog meer moeten focussen op de samenwerking tussen afdelingen en de ontwikkeling van me dewerkers. Een goed werkklimaat is een voorwaarde om de visie van onze brouwerij te realiseren, namelijk: de meest efficiënte specialitei tenbrouwerij zijn met een passie voor continue verbeteren. De resulta ten van de Climate Survey geven ons perfecte input om gericht te wer ken aan verdere verbetering van ons werkklimaat, waarbij een veilige werkomgeving, openheid, echt contact, eigenaarschap en uiteraard plezier belangrijke thema's vormen. Ik ben ervan overtuigd dat we een gezonde toekomst tegemoet gaan, waarbij het onze uitdaging wordt om de talenten van alle medewerkers optimaal te ontwikkelen en in te zetten om een nog succesvoller team te creëren."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 5