Aan de slag met resultaten "De komende tijd blijft aandacht voor communicatie erg belangrijk. We moeten goed blijven uitleggen waarom we dingen doen" CLIMATE SURVEY In februari werden de resultaten bekend gemaakt van de Climate Survey 2012. HNS Nieuws legde de drie brouwerijmanagers Godfried Meijer (Zoeterwoude), Peter van Besouw (Wijlre) en Pieter van der Meulen (Den Bosch) de volgende vragen voor: Wat vind je in grote lijnen van de resultaten? Op welke punten wil je verbetering zien? ZOETERWOUDE idfried Meijer Climate Survey De communicatie tussen iedereen is daardoor enorm verbeterd; het eigenaarschap van de machines en de processen is veel meer bij de operators aan de lijn komen te liggen. Je ziet dat iedereen zich veel meer herkent in de richting die we op willen en in de doelen die we willen realiseren. Dat mensen betrokken zijn, vind ik persoonlijk heel belangrijk. Belangrijk daarin zijn de bierkratsessies waarin we samen terug- én vooruitblikken. Maar ook hecht ik erg aan mijn dagelijkse rondje langs alle afdelingen en lijnen. De komende tijd blijft aandacht voor communicatie erg belangrijk. We moeten goed blijven uitleggen waarom we dingen doen. Een punt waar we ook nog stappen kunnen zetten, is persoonlijke ontwikkeling. Daar zijn onze mensen nog niet super tevreden over. De komende tijd gaan we verder met het Functie huis Verpakken waardoor we medewerkers op dit punt echt meer te bieden hebben. Een specifiek punt voor Zoeterwoude is verder nog de werkdruk, die door veel mensen als erg hoog wordt ervaren. Dat heeft soms ook te maken met dat we als leiding misschien iets vaker onze waardering moeten uitspreken voor alle zaken die 'gewoon' goed gaan. Dat advies neem ik zeker ter harte." Op alle dimensies verbetering ten opzichte van 2010. Grootste verbetering op: Richting en doelen (+9), Samenwerking en team work (+12) en Klantoriëntatie (+18). Vragen met de sterkste verbetering ten opzichte van 2010: 'Ik vind dat de organisatie effectief reageert op veranderingen in de buitenwereld' (+28), 'De bedrijfsstrategie en doelstellingen zijn voor mij duidelijk' (+27) en 'Er is een goede samenwerking tussen afdelingen' (+25). Godfried Meijer was blij met de resultaten voor Zoeterwoude: "We hebben ons op veel punten verbeterd ten opzichte van 2010, zeker op de drie kernthema's klantoriëntatie, samenwerking tussen afdelingen en leiderschap. De sleutel tot die betere scores zit volgens mij in het feit dat we ons met zijn allen erg hebben ingespannen om de Bronze Award te behalen. In dat proces keer je als brouwerij terug naar je basiscondities om van daaruit weer nieuwe verbeterslagen te maken. HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 4