Tweede mechanisch laadstation CS&L in gebruik CS&L COLOFON CS&L in Zoeterwoude heeft afgelopen februari een tweede mechanisch laadstation in gebruik genomen. De maand april werd benut om de installatie verder af te stellen. Joost van der Heide, Senior Projectleider Logistiek CS&L, vertelt waarom de nieuwe installatie nodig was. ZOETERWOUDE. Joost: "In Den Bosch ging men Desperados brou wen. Dat kwam in de plaats van de productie van 330k2 Heineken, die werd overgeheveld naar Zoeter woude. Veel van deze productie is bestemd voor de Afrikaanse en Aziatische markt en werd in Den Bosch al mechanisch verladen. We hadden in Zoeterwoude al een me chanisch laadstation, maar die had niet voldoende capaciteit. In januari zijn we begonnen met de bouw van een nieuw station, waardoor de totale verlaadcapaciteit meer dan verdubbelde. Tegelijkertijd is ook de capaciteit van het eerste station verhoogd door een aanvoerbaan te verlengen om het extra volume aan te kunnen." Meer productie vervoeren "Het mechanisch laadstation staat in de exporthal van CS&L in Zoeterwoude en is specifiek voor de productie van de Exportlijnen 2,4 en 7," aldus Joost. "Het is gebouwd aan het einde van de crossdockbanen waarover materiaal wordt aange voerd naar de verzendputten. Bij de verzendputten worden containers beladen. Het mechanisch laadstation zorgt ervoor dat de pallets die onder de lading staan, worden weggehaald voordat deze de container in gaan. Op die manier neem je minder gewicht en lucht mee en kun je meer De afgelopen maand is de installatie verder afgesteld en de komende tijd wordt gebruikt om werkprocessen en logistieke werkafspraken met dienst verleners en de afdeling Verpakken zo in te richten, dat we optimaal van het station gebruik kunnen maken. Omdat we het station zo snel in ge bruik hebben genomen, zijn er op dit moment nog wat kleine verstoringen in de software. Deze verstoringen worden in de komende weken in samenspraak met de leverancier verholpen." producten vervoeren. In het land van aankomst zijn niet altijd heftrucks aanwezig om pallets te lossen en pro blemen met retour- of afvalstromen hebben we zo ook niet." Compliment Joost: "Dat we de bouw van het eerste station en de aanpassing van het bestaande station gedurende twee weken in een draaiende operatie en tijdens weekeinden hebben gere aliseerd, is zeker een compliment aan de operatie waard. Het station draaide na de ingebruikname ook al direct de gewenste capaciteit. De deadline voor interne kopij voor HNS Nieuws 81 is 22 mei 2013. De publicatiedatum is 8 juni 2013. De redactie behoudt zich het recht voor om artikelen door te plaatsen naar een volgend nummer. HOOFDREDACTIE Peter Everts, Communicatie Public Affairs EINDREDACTIE Loes van Oosterhout-Iedema, Limona Coaching Communicatie REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes van Oosterhout-Iedema, Viviane Vandermeulen, Jan Wentink, Robin Adèr, Arjan van der Toorn, Mary-José Ipskamp Fotografie: Wim Hollemans, Henk de Graaf. 'S-HERTOGENBOSCH Annet Bastiaanse, Gerard Brockotter, Jaap Bruinsma, Joop Donkers, Eef Stiekema, Esther Janssen en Margreet van de Ven. Fotografie: Henk van Esch. CORRESPONDENT WIJLRE Wiel Muijrers REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06- 16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Coaching Communicatie - Zoetermeer Strooks - 's-Hertogenbosch H&N communicatie - Leiderdorp Drukkerij de Bink - Leiden [Ï6| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 16