Tweede mechanisch laadstation
CS&L in gebruik
CS&L
COLOFON
CS&L in Zoeterwoude heeft afgelopen februari een tweede mechanisch laadstation in gebruik
genomen. De maand april werd benut om de installatie verder af te stellen. Joost van der Heide,
Senior Projectleider Logistiek CS&L, vertelt waarom de nieuwe installatie nodig was.
ZOETERWOUDE. Joost: "In Den
Bosch ging men Desperados brou
wen. Dat kwam in de plaats van de
productie van 330k2 Heineken, die
werd overgeheveld naar Zoeter
woude. Veel van deze productie
is bestemd voor de Afrikaanse en
Aziatische markt en werd in Den
Bosch al mechanisch verladen. We
hadden in Zoeterwoude al een me
chanisch laadstation, maar die had
niet voldoende capaciteit. In januari
zijn we begonnen met de bouw van
een nieuw station, waardoor de
totale verlaadcapaciteit meer dan
verdubbelde. Tegelijkertijd is ook
de capaciteit van het eerste station
verhoogd door een aanvoerbaan te
verlengen om het extra volume aan
te kunnen."
Meer productie vervoeren
"Het mechanisch laadstation
staat in de exporthal van CS&L in
Zoeterwoude en is specifiek voor de
productie van de Exportlijnen 2,4 en
7," aldus Joost. "Het is gebouwd aan
het einde van de crossdockbanen
waarover materiaal wordt aange
voerd naar de verzendputten. Bij de
verzendputten worden containers
beladen. Het mechanisch laadstation
zorgt ervoor dat de pallets die onder
de lading staan, worden weggehaald
voordat deze de container in gaan.
Op die manier neem je minder
gewicht en lucht mee en kun je meer
De afgelopen maand is de installatie
verder afgesteld en de komende tijd
wordt gebruikt om werkprocessen en
logistieke werkafspraken met dienst
verleners en de afdeling Verpakken
zo in te richten, dat we optimaal van
het station gebruik kunnen maken.
Omdat we het station zo snel in ge
bruik hebben genomen, zijn er op dit
moment nog wat kleine verstoringen
in de software. Deze verstoringen
worden in de komende weken in
samenspraak met de leverancier
verholpen."
producten vervoeren. In het land van
aankomst zijn niet altijd heftrucks
aanwezig om pallets te lossen en pro
blemen met retour- of afvalstromen
hebben we zo ook niet."
Compliment
Joost: "Dat we de bouw van het eerste
station en de aanpassing van het
bestaande station gedurende twee
weken in een draaiende operatie en
tijdens weekeinden hebben gere
aliseerd, is zeker een compliment
aan de operatie waard. Het station
draaide na de ingebruikname ook al
direct de gewenste capaciteit.
De deadline voor interne kopij voor HNS Nieuws 81 is 22 mei 2013. De publicatiedatum is 8 juni 2013. De redactie behoudt zich het recht voor om artikelen
door te plaatsen naar een volgend nummer.
HOOFDREDACTIE
Peter Everts,
Communicatie
Public Affairs
EINDREDACTIE
Loes van Oosterhout-Iedema,
Limona Coaching Communicatie
REDACTIES
ZOETERWOUDE
Aad van der Meer,
Loes van Oosterhout-Iedema,
Viviane Vandermeulen,
Jan Wentink, Robin Adèr,
Arjan van der Toorn, Mary-José Ipskamp
Fotografie: Wim Hollemans, Henk de Graaf.
'S-HERTOGENBOSCH
Annet Bastiaanse, Gerard Brockotter,
Jaap Bruinsma, Joop Donkers, Eef Stiekema,
Esther Janssen en Margreet van de Ven.
Fotografie: Henk van Esch.
CORRESPONDENT WIJLRE
Wiel Muijrers
REDACTIEADRES
BK 3.31, Z/Wou.
Telefoon: 06- 16032340
redactie@heineken.nl
PRODUCTIE EN REALISATIE
Limona Coaching Communicatie -
Zoetermeer
Strooks - 's-Hertogenbosch
H&N communicatie - Leiderdorp
Drukkerij de Bink - Leiden
[Ï6| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY