Groot compliment HUSA HEINEKEN De moeilijkste transitie in de geschie denis van HNS, de lancering van de nieuwe Heineken-fles in de Verenigde Staten, is op onze klant HEINEKEN USA (HUSA) overgekomen als 'a piece of cake'. Senior Vice President Operations Alex Jackson en CEO Dolf van den Brink van HUSA zijn daarom vol lof over het verloop van het over gangstraject van de 355EB naar de K2-fles (Star Bottle). HNS heeft de ambitie om de nummer 1 op het gebied van klantwaardering te zijn, meer dan waargemaakt. Speciaal ter gelegenheid van de transitie was een delegatie van HUSA uitgenodigd voor het Star Breakfast in De Hooiberg op woensdagochtend 17 april. Direc teur HNS Willem de Jonge sprak in zijn welkomstwoord zijn waardering uit naar de HUSA-groep, in het bijzonder wat betreft de samenwerking tussen de diverse organisatieonderdelen binnen dit project. De betrokken collega's van HNS en HUSA ontbeten samen en evalu eerden daarna het traject. Dolf van den Brink, Alex Jackson en HNS'ers Maartje van Agt (Projectmanager NPI), Frans van der Vliet (Projectmanager Technical Services), Ralph Schutzmann (Senior Supply Chain Planner), Solange Scher mer (Packaging Technologist) en Greg Sommer (Market Demand Manager) gaven presentaties. Knap staaltje werk Alex Jackson vertelde de aanwezigen dat het traject voorafgaande aan de transitie op HUSA was overgekomen als 'schijnbaar moeiteloos'. Alex: "Deadlines werden altijd gehaald en de onderlinge samenwerking, de discipline en de skills van de HNS collega's voldeden aan al onze verwachtingen. Jullie hebben met z'n allen een knap staaltje werk afge leverd, a job well done!" Greg Sommer, voor HUSA het HNS-aanspreekpunt: "We hebben ons doel gehaald om op 1 april 2013 70% van de nieuwe flessen in de Amerikaanse markt te hebben staan. Dat komt omdat HNS de mindset heeft dat falen geen optie is. We hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar onze klanten toe en doen er alles aan om hen tevreden te stellen. Maar niet voor dat we overal bij stilstaan en kritische vragen stellen. Dat is wat mij betreft de essentie van leiderschap en the magic of HEINEKEN." Lastig besluit De Heineken 355EB-fles, die zowel in Den Bosch als in Zoeterwoude werd afgevuld, stond al heel lang in de Ame rikaanse markt. De mogelijke overgang naar de nieuwe K2-fles was dan ook een besluit dat HUSA weloverwogen wilde nemen. Naast een hogere transferprijs vroeg men zich serieus af of de consu menten er goed op zouden reageren. Die zorg bleek ongegrond. Uit uitgebreid marktonderzoek kwam naar voren dat de oudere generatie consumenten geen specifieke voorkeur voor de oude fles had en dat de jongeren juist een grote voorkeur bleken te hebben voor de nieuwe fles. Het besluit werd genomen en het traject kon van start gaan. Veranderde Amerikaanse markt Dolf van den Brink zette in zijn presen tatie uiteen hoezeer de Amerikaanse markt de afgelopen jaren is veranderd en hoe dat effect had op de prestaties [To] HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 10