Onderscheidend nieuw design voor Heineken exportdozen MERK Het nieuwe design voor de Heineken exportdozen is niet onopgemerkt gebleven binnen HNS. De nieuwe dozen worden gekenmerkt door de grote rode Heineken ster en minimale bedrukking. Vooral over de bruine omdozen stelden medewerkers veel vragen. 'Die kunnen we toch niet zo naar onze klanten sturen?' iMiidC'' iw JU groeier AMSTERDAM. "De bruine omdozen zijn ook niet bedoeld voor op het schap, het is alleen voor het transport van sixpacks," legt Mark van Iterson, Global Head of Design Heineken in Amsterdam uit. "Met dit ontwerp van één kleur groen op de karton- kleur zelf, besparen we heel veel inkt en bleekmid delen en dat is goed voor het milieu en bespaart geld. Desondanks is het ontwerp nog heel eigentijds en fraai; vergelijk het met de natuurlijke eenvoud van premium koffie of wijnproducten. "Over de nieuwe groene exportdozen zegt Mark: "De consumenten vroegen nog niet om een nieuw ont werp, maar vanuit onze progressieve merkwaarden 'inventive' en 'Open-minded', willen we de markt altijd een stapje voor zijn en vernieuwen. Het oude ontwerp was netjes, maar behoudend. Heineken is steeds meer richting een leiderschapspositie gegroeid en dan moet je statements durven maken. Dit nieuwe ontwerp is weloverwogen, gedurfd en vooruitstrevend, dus is het logisch dat het reacties oproept. Maar liever dat de helft van de mensen het geweldig vindt en de andere helft waardeloos, dan dat iedereen het maar zozo vindt. We doen liever iets spraakmakends! Dit design is gebaseerd op de iconische herkenning van het Heineken merk. Geen ander biermerk heeft zulke sterke visuele elementen als Heineken, die willen we dus gebruiken en ook verder uitbouwen qua herkenbaarheid. Dat doe je ook door dit soort 'zoom-in' ontwerpen te maken. Het uitgangspunt van het nieuwe design is de schapimpact en het wordt wereldwijd ingevoerd. Op het schap springt dit er duidelijk uit en onderscheidt het zich sterk van de concurrentie!" Miirk w*n Ifcersdn HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 3