toont successen Colonne 15 HEINEKEN HNS VISIE 2015 HNS Visie 2015 vraagt van de Bossche brouwerij flexibiliteit. Juist op dat aspect werd Colonne 15 de afgelopen maanden zwaar op de proef gesteld. De lijn moest in korte tijd veranderen van een binnenlandlijn, waar alleen de bruine fles werd gedraaid, in een ombouwlijn met zeven verschillende flessen en twintig verschillende biersoorten. Teamleider Jos Kuilboer ziet de verandering met de dag meer vorm krijgen. Jklnckcn AMSTtl 'Krattenwand' ZOETERWOUDE. Jos Kuilboer: "HNS Visie 2015 vraagt van onze brouwerij, en ook specifiek van Colonne 15, een heel hoge mate van flexibiliteit. We moeten steeds meer NPI's produceren, dat doet een groot appèl aan onze mensen. Wat te denken van de introductie van de nieuwe K2 fles op onze lijn. We komen net uit een grote revisie. Eind 2012 hebben we twee nieuwe etiketteermachines in gebruik genomen, die een Clear Plastic Label op de fles bevestigen. Tot slot kwam er eind januari ook nog een nieuwe bulkglas depalletizer. je snapt dat dit erg veel veranderingen tegelijk zijn. Wie een beetje ervaring aan de lijn heeft, begrijpt dat het hier en daar best een keer heeft 'gekraakt'. Het gaat in alle gevallen om high tech machines die voor ieder product ingeregeld moeten worden. Met zijn allen hebben we er de schouders onder gezet, heel veel energie gestoken in het steeds ombouwen van de lijnen en ook heel veel overgewerkt." Focus Binnen het team ontstond de wens om in al die hectiek wel de blik vooruit te houden. Jos: "Ja, we wilden graag zichtbaar maken dat we, zij het in kleine stappen, altijd de focus hebben gehouden op het halen van onze doelen. Het belangrijkste doel was voor mij om te laten zien dat we in deze pittige tijd op de lijnen wel een belangrijke bijdrage leveren aan de herpositionering van de nieuwe Heineken fles in de markt. Die wens hebben we op een gege ven moment uitgewerkt in onze 'krattenwand'. We laten nu door kratten te stapelen zien hoeveel we produceren in een week. Het werkt heel eenvou dig. In de hoogte stapelen we witte kratten. Iedere rij staat voor 1.000 colli. De lijn met rode kratten Amstel geeft aan wat ons streefaantal in deze periode is. Met de groene kratten Heineken voor de wand geven we het aantal colli van de lopende dienst aan. Het is heel motiverend als je ziet dat de wand 'groeit'. Het gevoel is er dat we de zaak onder controle beginnen te krijgen." Ed van den Thillart en Dos Kuilboer bij de krattenwand. HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 10