historische data ongevallen HEINEKEN P7STTM HNS VISIE 2015 WERKEN CAUTION SAFETY FIRST In 2012 hebben wij in Zoeterwoude samen veel goede resultaten neergezet op het gebied van Safety. Er zijn ruim 1.400 bijna onge vallen gemeld, 84% kregen opvolging en ruim 700 onveilige situaties werden opgelost. Historical data Accidents Dalende trend J3 100 80 60 o ra 40 20 14,00 12,00 10,00 8,00 6,00 4,00 2,00 0,00 Onze plannen voor de komende jaren: De komende jaren ligt de focus op de ontwikkeling en begeleiding van de WPO Safety rolhouders bij de afdeling Verpak ken. Hieronder verstaan wij: ondersteu ning in het uitvoeren van hun rol en het optimaal gebruiken van de beschikbare tooi. 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2010 2015 Year ZOETERWOUDE. Dit geeft aan dat we meer proactief werken dan reactief. Door het melden en oplossen van bijna ongevallen en onveilige situaties worden onge vallen voorkomen. In 2012 vonden erin vergelijking met 2011 33% minder ongevallen plaats. De afdeling Brouwen is zelfs al 1.158 dagen ongevalvrij! We zien een dalende trend in de historische data van ongevallen op de brouwerij. Een heel goede prestatie! Het is zaak deze trend vast te houden om uiteindelijk op 0 ongevallen uit te komen. Safety zero's Dat veiligheid steeds meer leeft op de werkvloer, zien we ook aan de aantal Safety zero's dat wordt opgele verd; dit jaar 27. Je spreekt van een zero als het gevaar voor 100% is weggenomen. Vanuit de AM pilaar worden moeilijk bereikbare punten opgelost omdat dat vaak ook de meest risicovolle punten zijn. CS8tL heeft aanpassingen gedaan aan de heftrucks. Die kunnen nu alleen worden gestart als de bestuurder de gordel in de sluiting plaatst. Als we naar huis rijden, dragen we voor onze eigen veiligheid ook een gordel. Het is dus een kwestie van discipline en zelfverantwoordelijkheid nemen voor je veiligheid. De Operational Risk Reduction Route wordt uitgerold over alle werkplekken binnen de brouwerij. Dit is een TPM route waarin de taken geanalyseerd wor den op risico's. ORR TPM teams zoeken naar tegenmaatregelen om de risico's die bij de taken komen kijken, te verminderen of zelfs te elimineren. Arjan v/d Toorn en Ed van Dorp doen een pilot op de depa 92 en depa 62. Deze teams leveren standaarden op voor het veiligstellen bij korte stops, CILT-taken en storingen. De standaarden worden horizontaal geëxpandeerd door middel van ORR teams over alle werkplekken. Uit de theorie en analyses van onze eigen ongevallen is 98% gerelateerd aan het niet opvolgen van instructies of niet opletten/ haasten (zie schema). In de STOP observaties van het komende jaar zullen we hier extra op letten. Natuurlijk heeft een ieder hier een eigen verantwoordelijkheid in. Datum afdeling intern/extern Voorval 06-12-2012 TD Extern voet verzwikt op betonrand 09-10-2012 TD Intern vingers tussen draaiende ketting en tandrad 02-10-2012 BTD Intern aanrijding voetqanger op zebrapad 22-08-2012 Verpakken Intern geraakt door vallend fust in machine 13-08-2012 TD Extern accu op voet gevallen 24-07-2012 CS&L Extern hand klem bij laden fusten 22-03-2012 Verpakken Intern enkel verzwikt door een waterslang 14-02-2012 Verpakken Intern fietser gevallen door stoeprand De ambitie is 0 ongevallen. We blijven een sterke focus houden op het melden van bijna on gevallen omdat we daarmee ongevallen kunnen voorkomen. Aarzel niet en maak melding als je bijvoorbeeld ergens uitglijdt, bijna aangereden wordt of bijna wordt geraakt door een springende fles. Safety pilaar [Tl HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2013 | | pagina 8