HEINEKEN HNS VISIE 2015 moeten we continu met elkaar in gesprek blijven als we willen winnen in onze markten. Over onze markten gesproken, we hebben een heel goede relatie met onze klanten. Dat blijkt uit de meest recente meting op het gebied van klanttevreden heid. Daar mag iedereen enorm trots op zijn! Deze lijn moeten we absoluut vasthouden. Ook op het gebied van kwaliteit spelen we mee in de top van HEINEKEN met hoge scores voor bijvoorbeeld de Quality Award en de Brewery Award." Cultuurverandering Minder positief was Willem over Veiligheid: "We doen enorm veel goede dingen, zoals het uitvoeren van STOP audits, het organiseren van Veiligheids- dagen en Near Miss Rapportages. Toch daalt, na een forse daling in 2011 ten opzichte van 2010, het aantal ongevallen in 2012 niet significant ten opzichte van vorig jaar. De vraag is dus of we nog meer moeten doen of moeten constateren dat er meer tijd nodig is om onze cultuur op dat gebied te veranderen. Veiligheid lijkt nu soms nog een verantwoordelijkheid van de staf, maar iedereen is verantwoordelijk. Er moet duidelijk nog veel veranderen. Ik sprak laatst met een buitenstaan der, wat hem opviel was dat de discipline met betrekking tot veiligheid over het algemeen in West Europa nog niet hoog genoeg is. Over dit alles gaan we binnenkort binnen HEINEKEN praten." De winnaars van de quiz, Team 007. Achterste rij: Harry Werkman, Wichert de Jong. Middelste rij: Thijs Derksen, Paul van der Aar, Carole Heemskerk, Rob Broens, Peter Oosterveld. Voorste rij: Pascal Schagen, Judy Berkhout, Jaap van Puffelen. Motivatie Na de presentatie was het tijd voor vragen. Op de vraag van een medewerker of NPl's en productiviteit elkaar niet bijten, antwoordde Willem: "Ja en nee. De productiviteit kan soms tijdelijk dalen door een NPI, maar het levert vaak ook extra volume op, waardoor we nog steeds onze doelstellingen realiseren. Maar minstens zo belangrijk: NPI's helpen onze klanten te winnen in hun markten en dragen daarom enorm bij aan de 1 van klanttevredenheid uit de Visie 2015." De tweede vraag ging over de overname van Asia Pacific Breweries en de mogelijke verlaging van het 'Quizmaster' Gerrit van Loo. investeringsbudget. "De hand op de knip zorgt uiteraard voor bedreigingen op het gebied van nieuwe investeringen," antwoordde Willem. "Toch zijn er nog steeds kansen, kijk maar naar de bouw van Colonne 11 in Zoeterwoude." De derde vraag werd gesteld door OR HNS voorzitter Kees Zuyderduyn: 'Als we minder middelen tot onze beschikking hebben, hoe kunnen teamleiders hun teams dan toch optimaal motiveren?' Willem was duidelijk in zijn antwoord: "Wat mij betreft zijn de resultaten die we boeken de motivatie. Er is weer sprake van groei en dat is precies waar we zo hard voor werken. Dit is onze boterham! Veel bedrijven staan er anders voor dan wij, met alle gevolgen van dien." Speeddaten en quiz De aansluitende quiz met 'quizmaster' Gerrit van Loo (Directeur Vrumona) bracht na de presentatie veel energie in de zaal. Tien teams beantwoordden vragen over Samenwerken en de Visie 2015, waarmee een prijs kon worden gewonnen. Als 'dreiging' hing de zogenoemde 'Cold Call' boven de quiz. Iemand in de zaal kon die oproep krijgen en werd dan geacht alles te kunnen vertellen over zijn of haar tafelgenoten. De druk om elkaar te leren kennen was daardoor groot en de grap (de Cold Call kwam nooit) nog groter. Uiteindelijk won team 7 die de passende naam '007' voor zichzelf had bedacht. Na het buffet reikte Willem de Jonge de welverdiende prijs uit aan de winnaars. fi] HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2012 | | pagina 8