HEINEKEN if I A iriibrm wuy HNS VISIE 2015 £§}l I De komende jaren gaan we sneller, beter en meer NPI's uitvoeren. Hoe we dat gaan realiseren en wat dat betekent voor de samenwerking tussen HNS afdelingen, werd tijdens de NPI/EPM Dag op 28 september in Zoeterwoude besproken. NPI/EPM Dag >wwt,»fa Kunnen we Wieckse Witte 0.0 maken? En als je dan toch aan het uitzoeken bent. kunnen we Jillz ook alcoholvrij produceren? HEINEKEN brengt voor Nederland een nieuwe, groene retourfles op de markt, wat betekent dat voor productie? Zomaar wat vragen die technologen, technici en projectleiders krijgen. Welkom in de wereld van de Nieuwe Product Introducties (NPI's)! uitvoeren. Daarna vertelde Yvonne Mars wat de prioriteiten zijn voor komende jaren en welke NPI's onze markten de komende 18 maanden van plan zijn te impletnenteren. Herman Berends en Barbara Wijnands doorliepen met ons de verschil lende stappen van het Global Innovation Proces en Marijke van den Hoogen lichtte toe aan welke KPI's we momenteel werken. van het management aan om de sfeer te proeven en mee te discussiëren. Tot slot maakten we de verbetervoorstellen concreet. Individueel of samen met collega's gaan we de komende tijd met de verbeterpunten aan de slag. De punten voor het management zijn op 8 oktober met hen gedeeld. Productconfrontatie Als afsluiting hebben we N Pi's geproefd, waaron der Kaiser uit Tapje en Desperados. De chauffeurs onder ons konden ook uitgebreid genieten dankzij de vele nieuwe alcoholvrije producten in het as sortiment, zoals Jillz 0.0% en Wieckse Witte 0.0%. Het was een zeer geslaagde dag. ledereen bedankt voor de open houding en alle verbetervoorstellen. het delen van kennis en ervaringen. Astrid Bessems-van der Weijden, Procestechnoloog Brand Bierbrouwerij HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY [T] I Prioriteiten Op vrijdag 28 september jl. kwamen de NPI pro jectleiders. technologen en technici van de drie brouwerijen bij elkaar om het Global Innovation Process (het door HEINEKEN wereldwijd uitge rolde proces voor ontwikkelingen productie van nieuwe producten) te doorlopen en kennis op te doen van de EPM (Early Product Management) pilaar. Als opwarmertje kwam Marie Monique van der Salm namens Marketing ons vertellen waarom we sneller, beter en meer NPI's moeten Pittige discussies Toen waren we zelf aan de beurt. In groepjes gin gen we, aan de hand van verschillende NPI cases, de stappen van het Global Innovation Process voorzien van verbeterpunten en best practices. De bevindingen werden aan elkaar gepresenteerd. Dit leverde leuke en pittige discussies op. De rode draad was dat iedereen zich aan het stappen plan moet houden, het op tijd passeren van de beslismomenten is cruciaal voor het halen van de deadline! Tijdens de lunch schoven enkele leden

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2012 | | pagina 5