door reductie leveranciersklachten i ""V HNS VISIE 2015 Een prestatieverbetering van 20 tot 25% is een belangrijke doelstelling binnen de HNS Visie 2015. Die verbetering is onder meer te behalen door het aantal verstoringen op onze machines door verpakkingsmaterialen van onze leveranciers, te reduceren. De komende jaren moet het huidige aantal storingen worden gereduceerd van 500 naar 50. Mare Doornweerd, Contract Manager Supply Chain Cans Bottles, Purchasing HNL, vertelt hoe. Prestatieverbetering Mare Doornweerd: "Onnodig werk moet in aanloop naar 2015 sterk afnemen zodat we met minder mensen het werk kun nen verrichten. Daarvoor is het belangrijk dat aangeleverde ma terialen geen negatieve effecten hebben op ons productieproces. De medewerkers van de afdeling SC&S, voorheen SD&S, werken samen met de contractmanagers en productie aan de verbe tering van de prestaties van onze leveranciers, de supplier performance. Dat bestaat uit twee onderdelen: het aantal leveran ciersklachten substantieel terug brengen en samen de leveranciers uitdagen hoe wij hun materialen nog beter op onze machines kunnen laten draaien." Prioriteiten stellen "Onze opdacht is om ieder kwartaal zorgvuldige analyses te maken van de klachten en meldingen van productie", aldus Mare. "Dat combineren we met de 4M analyses van Verpakken op blokkades en de Mean Time Between Assist (MTBA) analyses van Verpakken. 4M staat voor Mens, Methode, Machine en Materiaal. MTBA staat voor het aantal keren dat wordt ingegre pen als materialen vastlopen. Samen met de brouwerijen bespreken we elk kwartaal de resultaten van deze analyses en doen we naar de managers Verpakken een voorstel wat er in het volgende kwartaal het beste kan worden aangepakt, in veel gevallen kan de leverancier zelf verbeteringen doorvoeren, maar in sommige gevallen is er een samenwerking nodig tussen de operators van de leverancier en die van HE1NEKEN, bijvoorbeeld in gezamenlijke TPM teams. Belangrijk voor het verbeteren is dat operators goed begrijpen hoe de materialen van de leveranciers op de lijnen van HEINEKEN worden verwerkt. Diverse operators van leveran ciers zijn al op de werkvloer gaan kijken en er lopen al pilots met gezamenlijke teams. Dat ziet er goed uit. We verwachten dat we in 2012 meer teams kunnen uit rollen in samenwerking met TPM Office en de afdeling Verpakken. Een belangrijk aspect hierbij is dat we de juiste prioriteiten stellen en in overleg met de brouwerijen zorgvuldige keuzes maken wie waar wordt ingezet." Communicatieplatform HNS Visie 2015 HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY [7]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2012 | | pagina 3