r KUNNEN VERZILVEREN" sis Visie 2015 HEINEKEN Nummer 1 in de distributieketen Grootste uitdaging is de prijs JSEN IN AMERIKA Noord-, Midden- en Zuid Amerika. We maken gebruik van zes leveranciers die afkomstig zijn uit Argentinië, Sint Lucia, Costa Rica, het Ver enigd Koninkrijk, Jamaica en last but not least.... Nederland. HNS is onze grootste maar ook meest professionele bron. HNS onderscheidt zich door professionele systemen en uitermate goed getraind en gemotiveerd personeel. Dat onze winstcijfers in deze regio goed zijn, is zeker te danken aan de goede dienstverlening van HNS, aan de zeer goede verkopers en gemoti veerde mensen in het hele systeem en uiteraard aan ons fantastische Heineken-merk dat heel goed scoort in deze regio." Dolf: "Wij meten een keer per jaar onze reputatie en die van andere suppliers in de Amerikaanse biermarkt. Heineken USA wordt als nummer 1 gewaardeerd als het gaat om de distributie keten. En dat is absoluut uniek als je bedenkt dat wij verreweg de meest complexe en langste doorlooptijd hebben van alle spelers op de markt. Dat betekent ook dat wij beter scoren dan de grote binnenlandse bierbrouwers zoals AB InBev en MillerCoors. En daar mogen we best trots op zijn. Toch moeten we het weer beter doen. Samen met Willem de Jonge en zijn team hebben we daar al veel aandacht aan besteed. Onze nummer 1 prioriteit is om ervoor te zorgen dat de volumes weer gaan groeien. We hebben een groot intern project gelanceerd waarover jullie wellicht hebben gehoord, het Apollo-project. In dit project hebben we vijf zogenaamde 'Must-win battles' benoemd. Dit zijn vijf overwinningen die we moeten behalen om onze belangrijkste doelstellingen te kunnen halen. Deze vijf focusgebieden moeten samen leiden tot het herstellen van onze volumes. Een van de elementen die daarin heel belangrijk is, is het belang van kostenbeheersing. Ik vind het fantastisch om te zien dat het HNS gelukt is om, ondanks de dalende volumes van de laatste twee a drie jaar, de transferprijs voor de VS te doen dalen. Dat is ongelofelijk belangrijk en we realiseren ons terdege dat dat met veel moeite en pijn gepaard is gegaan. Maar dank daarvoor want het helpt ons om competitief te blijven in de Amerikaanse markt. Ondanks dat blijft de markt vragen om nieuwe slagen. Meerdere brouwerijen dienen zich aan die tegen een lagere kostprijs kunnen leveren. Jullie zullen dus ook weer nieuwe slagen moeten maken! Ook innovatie heeft voor HUSA hoge prioriteit. Innovatie betekent dat er meer verschillende producten, in Amerika noemen we dat stock- keeping units, geproduceerd moeten worden. Dat vraagt van de brouwerijen heel veel flexibi liteit en korte levertijden, kortom om het vermogen snel op marktkansen te reageren. Die beweging conflicteert een beetje met de nood zaak om ook een scherpere kostprijs te realise ren. Het is niet anders, de markt vraagt het allebei, kostenbeheersing én innovatie. Wie dat voor elkaar bokst, prijst zich wat mij betreft in de markt!" Patrick: "Hoe goed je het ook doet, verbetering is altijd mogelijk en soms ook nodig. De grootste uitdaging in onze business is de prijs. Heineken is een duur bier en, vanuit Amerika gezien, het moet van ver komen. En dat maakt de kostprijs hoog. De transportkosten maken maar liefst ruim 10% uit van onze kostprijs. Kosten beheersing moet dan ook het toverwoord zijn. Want willen we groeien in deze regio, en we hebben alle kansen en mogelijkheden daartoe, dan moeten we ervoor zorgen dat we onze prijzen beheersen. Met name de kansen in Centraal- en Zuid Amerika wil ik ook echt kunnen verzilveren." HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY [T]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 3