HNS VISIE 2015 Samen slimmer werken Zorgen dat onze klanten hun 'wedstrijdjes' winnen COLOFON van Rayon 1 hierover: "Medewerkers herkennen het verhaal achter HNS Visie 2015, ze zien ook dat het noodzakelijk is nieuwe stappen te maken. Tegelijk vragen ze zich ook af 'wat gaat het precies betekenen, wat gebeurt er met mijn baan en werk plek'. Medewerkers zijn gelukkig open en direct, ze geven glashelder aan hoe zij het verhaal ervaren. Pas dan kun je naar de meer inhoudelijke vraag 'hoe gaan we dit met ons team aanpakken en aan welke voorwaarden moeten voldaan worden om de Visie 2015 te kunnen realiseren?'. Dat verhaal heb ben we nog niet meteen deze eerste sessie kunnen afmaken, maar we zijn goed op weg. De komende weken gaan we het verder detailleren." Eelco Bakker en Marco Vaatstra, teamleiders van CS&L in Den Bosch hadden voor hun sessie de speciale poster opgehangen met de veranderingen voor CS&L. Grote veranderingen zijn hier het func tiegebouw, de werkprocessen, de verdere mecha nisering én opleidingen. Volgens Marco Vaatstra begrepen de medewerkers de noodzaak achter HNS Visie 2015. Marco: "Ook de positieve bena dering dat mensen bij HNS goed werk verrichten, maakt veel positiefs los. Mensen zijn trots op wat ze als ploegen voor elkaar krijgen. Ze waarderen het dat ze in een vroeg stadium betrokken worden bij het ontwikkelen van slimme dingen voor de komende periode. Het samenwerken in de keten, zodat iedereen aan hetzelfde doel werkt, maakt het halen van de visie een stuk zekerder. CS&L is volop bezig met de ontwikkeling van het functiegebouw. Naar verwachting volgt de introductie tegen het eind van het eerste kwartaal van 2012. Een snelle start voor CS&L is noodzakelijk aangezien de natuurlijke uitstroom van vier mensen al in 2012 zal plaatsvinden." workload zal dus groter of in ieder geval anders worden." Leen van der Plas, operator aan de Binnenland Colonne van de afdeling Verpakken in Zoeter- woude heeft geen enkele moeite de nieuwe visie kernachtig samen te vatten. Leen: "Slimmer wer ken, meer doen met minder mensen, daar gaat het om. Als ik puur voor mezelf spreek, zit er in het ver haal van Godfried Meijer ook heel positief nieuws voor mij. Voor mij betekent het dat ik weer kan doorgroeien naar een nieuwe functie. Dat is posi tief, want het is niet motiverend om als 52-jarige aan je salarisplafond te zitten, terwijl je jezelf wel steeds blijft ontwikkelen. Bij ons in de ploeg veran dert er niet zoveel. Twee collega's zullen gezien hun leeftijd richting 2015 natuurlijk uitstromen. Voor de rest hebben ik en mijn collega's al vanaf het begin veel tijd en energie geïnvesteerd in het TPM traject. Ik heb alle mogelijke opleidingen gevolgd, daar pluk ik nu de vruchten van." De komende weken en maanden zullen afdelingen verder met elkaar aan de slag gaan om hun aandeel in HNS Visie 2015 verder te concretiseren. Willem de Jonge vatte het tijdens de plenaire sessie in Wijlre kernachtig samen: "Alle inspanningen bij elkaar moeten leiden tot 0 ongelukken. We moeten nummer 1 blijven in de kwaliteit en service voor onze klanten. Dat blijven wij als de productivi teit voor heel HNS omhoogbrengen naar 13.500 hectoliter per fte en als de kosten omlaag gaan naar 14,5 per hectoliter. Als ons dat lukt, helpen we onze klanten hun 'wedstrijdjes' te winnen." Jelle Lreke, operator Brouwen in Zoeterwoude, had met belangstelling naar het interview met Willem de Jonge gekeken. Jelle: "Ik vond dat Tom Egbers toch wel een aantal scherpe vragen stelde, dat maakt het allemaal wel duidelijk. In het verhaal van Godfried Meijer voelde je in de zaal wel wat onrust toen hij zei dat we uiteindelijk binnen HNS het werk met 200 mensen minder zullen moeten doen, bij een gelijkblijvend volume. Het is een hele geruststelling dat er geen mensen gedwongen weg moeten. Het voordeel van onze ploeg is dat we veel ervaring hebben, die ervaring is ook hard nodig. Ik heb tijdens de sessie wel een vraag gesteld over de opleidingen. Volgens mijn teamleider zullen we op hele specifieke terreinen moeten bijscholen. Het gaat niet om langdurige opleidingen, maar om korte trainingen. De grote kunst is dat we met minder mensen hetzelfde werk moeten doen. De HOOFDREDACTIE Peter Everts, Communicatie Public Affairs EINDREDACTIE Joop Donkers, Strooks Communicatie Loes van Oosterhout-Iedema, Limona Coaching Communicatie REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06- 16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Strooks - 's-Hertogenbosch, H&N communicatie - Leiderdorp, Fotografie: Henk de Graaf, Wim Hollemans, Henk van Esch Drukkerij de Bink - Leiden HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 10