E
HNS: hoe
het écht moet
HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS
Het is zaterdagmiddag 18 juni en buiten regent
het pijpenstelen. Een goed moment om eens
terug te kijken op het eerste halfjaar van 2011.
Mijn eerste gedachten gaan natuurlijk uit naar Hans Siegers.
Deze week heeft hij een vreselijk ongeluk gehad in het brouw
huis in Den Bosch. Hans heeft hete wort over zich heen gekregen
en is behandeld in het brandwondencentrum in Rotterdam.
Gelukkig heb ik net het bericht gekregen dat Hans weer naar huis
mag. Ik hoop dat hij snel en volledig herstelt. Hans, beterschap!
Ondanks het feit dat we in onze organisatie veel meer aandacht
besteden aan veilig werken dan in de jaren daarvoor, kunnen we
ongelukken helaas nog niet uitsluiten. Dat betekent dus dat we nog
serieuzer met elkaar over dit onderwerp moeten praten en nog
beter op (elkaar) moeten passen.
De resultaten van Heineken Nederland zijn de laatste maanden
goed, we zitten zoals dat heet op budget. In Europees verband zijn
de resultaten zelfs iets beter dan budget. Helaas geldt dat nog niet
voor onze belangrijkste klant, de USA. Gelukkig hebben we ook
een paar meevallers zoals steunleveranties aan Zuid-Afrika en
Brazilië. Uit alle discussies die wij voeren met onze klanten blijkt
steeds weer dat kwaliteit, service en onze kostprijs van enorm
belang zijn voor onze toekomst. HNS wordt gewaardeerd op deze
aspecten. Toch hebben we de laatste tijd een aantal kwaliteits
problemen veroorzaakt, zoals bijvoorbeeld een verkeerd romp
etiket voor Ierland. Om dit te vermijden, vraag ik iedereen altijd
voor de hoogste kwaliteit en service te gaan. Probeer nooit een
fout te verbergen! Fouten maken mag, zolang we de problemen
intern oplossen en onze klanten goede kwaliteit en service blijven
leveren.
Dat brengt me ook op de toekomst van HNS. Die zie ik rooskleurig
in. Gezien de kwaliteit van de mensen binnen HNS zie ik meer
kansen dan bedreigingen voor onze organisatie. Heineken
Nederland Supply, wij dus met zijn allen, mag trots zijn op wat er
is neergezet in de afgelopen jaren. Een prachtige organisatie in
Nederland, de bakermat van Heineken wereldwijd! We blijven heel
hard werken om onszelf te verbeteren zodat iedereen, ook in de
toekomst, naar HNS komt kijken om te zien 'hoe het écht moet'! Op
dit moment wordt in dat kader door een aantal mensen gewerkt
aan de visie HNS 2015. In het najaar horen jullie daar meer over.
Veel succes in het tweede halfjaar, ik reken op jullie!
Willem de Jonge