E HNS: hoe het écht moet HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Het is zaterdagmiddag 18 juni en buiten regent het pijpenstelen. Een goed moment om eens terug te kijken op het eerste halfjaar van 2011. Mijn eerste gedachten gaan natuurlijk uit naar Hans Siegers. Deze week heeft hij een vreselijk ongeluk gehad in het brouw huis in Den Bosch. Hans heeft hete wort over zich heen gekregen en is behandeld in het brandwondencentrum in Rotterdam. Gelukkig heb ik net het bericht gekregen dat Hans weer naar huis mag. Ik hoop dat hij snel en volledig herstelt. Hans, beterschap! Ondanks het feit dat we in onze organisatie veel meer aandacht besteden aan veilig werken dan in de jaren daarvoor, kunnen we ongelukken helaas nog niet uitsluiten. Dat betekent dus dat we nog serieuzer met elkaar over dit onderwerp moeten praten en nog beter op (elkaar) moeten passen. De resultaten van Heineken Nederland zijn de laatste maanden goed, we zitten zoals dat heet op budget. In Europees verband zijn de resultaten zelfs iets beter dan budget. Helaas geldt dat nog niet voor onze belangrijkste klant, de USA. Gelukkig hebben we ook een paar meevallers zoals steunleveranties aan Zuid-Afrika en Brazilië. Uit alle discussies die wij voeren met onze klanten blijkt steeds weer dat kwaliteit, service en onze kostprijs van enorm belang zijn voor onze toekomst. HNS wordt gewaardeerd op deze aspecten. Toch hebben we de laatste tijd een aantal kwaliteits problemen veroorzaakt, zoals bijvoorbeeld een verkeerd romp etiket voor Ierland. Om dit te vermijden, vraag ik iedereen altijd voor de hoogste kwaliteit en service te gaan. Probeer nooit een fout te verbergen! Fouten maken mag, zolang we de problemen intern oplossen en onze klanten goede kwaliteit en service blijven leveren. Dat brengt me ook op de toekomst van HNS. Die zie ik rooskleurig in. Gezien de kwaliteit van de mensen binnen HNS zie ik meer kansen dan bedreigingen voor onze organisatie. Heineken Nederland Supply, wij dus met zijn allen, mag trots zijn op wat er is neergezet in de afgelopen jaren. Een prachtige organisatie in Nederland, de bakermat van Heineken wereldwijd! We blijven heel hard werken om onszelf te verbeteren zodat iedereen, ook in de toekomst, naar HNS komt kijken om te zien 'hoe het écht moet'! Op dit moment wordt in dat kader door een aantal mensen gewerkt aan de visie HNS 2015. In het najaar horen jullie daar meer over. Veel succes in het tweede halfjaar, ik reken op jullie! Willem de Jonge

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 2