Nieuwe TPM-pilaar van start Total Clean Out tekenkamer TD hopkar 10 HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS De NPI's (Nieuw Product Introducties) vormen een van de hoofdprioriteiten van de Bossche brouwerij. Om te zor gen dat NPI's sneller en zonder fouten op de markt komen, is nu een nieuwe TPM-pilaar van start gegaan, de EPM-pilaar! 'S-HERTOGENBOSCH. EPM staat voor Early Product Management. Deze pilaar is een onderdeel van de al bestaande EEM-pilaar (Early Equipment Management). Pilaartrekker Leo Vlegels: "We gaan de EPM-pilaar breed aanpakken. In ons team zijn alle afdelingen van de brouwerij vertegenwoordigd die met NPI's te maken hebben en uiteraard ook de NPI-projectleiders van SD&S. We beginnen ons werk met het vastleggen van alle werkafspra ken rondom NPI's, vanaf idee tot aan imple mentatie. Daarnaast inventariseren we tegen welke problemen we aanlopen en wat we moeten verbeteren om die problemen in de toekomst te voorkomen. Als we dat allemaal in kaart hebben, gaan we het werkproces rondom NPI's ook echt verbeteren." Vlnr: Leonoor de Weger, Wilbert van Veldhoven, Annet Bastiaanse, Leo Vlegels, Annemarie van Herpen, Gerrit Moesbergen, Helen Isherwood. Niet op de foto: Louis Schonhage, Mark Verschuren, Yvonne Mars, Marijke van den Hoogen. De kasten en bureaus van de tekenkamer van de Technische Dienst zien er sinds kort strak, opgeruimd en geordend uit. Het is het resultaat van een 5S schoonmaakactie. Vlnr: Gerard Scholten, Theo van der Steen, Louis Hopstaken, Hans Dernison, Rini van Son, Gerard Brockotter en zittend Mitchell van den Bovenkamp. Niet op de foto: Karei Houthuijzen. 'S-HERTOGENBOSCH. 5S staat voor Scheiden, Schikken, Schoonmaken, Stan daardiseren en in Stand houden. Rini van Son, Senior Mechanical Engineer, legt uit: "Deze TPM-methodiek helpt met het ordenen en optimaliseren van je werkplek. Als die werkplek netjes is, werkt dat voor iedereen veel efficiënter, vooral omdat je spullen veel gemakkelijker vindt. We gaan dit in heel het gebouw van de Technische Dienst toepassen, als eerste was de tekenkamer aan de beurt. We zijn begonnen met het scheiden en schik ken van spullen. Daarbij hebben we meteen al heel veel rommel weggegooid, zoals kapotte ordners, oude rapporten, verouderde docu mentatie, boeken en dergelijke. We hebben zoveel weggegooid dat we zelfs enkele kasten en tafels konden weglaten. Onze werkruimte wordt daardoor veel overzichtelijker en toegankelijker. Twijfelgevallen hebben we nog maximaal zes weken bewaard in de zo genaamde Japanse tuin. Alle kasten hebben we schoongemaakt en opnieuw ingedeeld en bestickerd. Spullen zijn daardoor weer herkenbaar en zeer snel te vinden, ook voor anderen. De volgende stap was dat we een nieuwe standaard gingen ontwikkelen voor kastindelingen en rugetiketten van mappen, ordners en archiefdozen. Die standaard gaan we later op de hele afdeling toepassen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 10