0 Copy with pride HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Bovenstaande titel betekent zoveel als: laatje niet weerhouden goede werkmethoden van collega's over te nemen en in te zetten in je eigen werkomgeving. Je moet er zelfs trots op zijn. Vroeger toen we nog de 'ouderwetse' leermeester en leerling hadden, was het overnemen van werkmethoden van de ervaringsdeskundige eerder een voorrecht dan iets om je voor te schamen. Tegenwoordig hebben we daar toch moeite mee. We hebben zelfs een mooie kreet die aangeeft dat we het wiel liever zelf uitvinden, het not invented here syndrome. Binnen de onderneming zien we dat de mentaliteit wel aan het veranderen is, steeds meer copy with pride. Juist door TPM krijgen we meer inzicht in de werkmethoden van onze organisatie en zien we eerder welke methoden goed en effectief zijn. Het snel invoe ren van deze werkwijzen geeft een versnelling aan het efficiënter werken en het verbeteren van de resultaten. Gelukkig kunnen we al vele voorbeelden zien. Met name als ik kijk naar het niveau van uitwisseling van informatie en eenheid in standaarden tussen de afdelingen, gaat het echt de goede kant op. Goede resultaten van TPM verbeterteams worden actief gedeeld. Ook in de audits over de vestigingen heen wordt het uitwisselen van good practices positief gewaardeerd. Een ander mooi voorbeeld vind ik, dat we actief de standaarden voor de pilaren AM (Autonoom Onderhoud) en T&E (Training Education) gaan uitrollen naar Frankrijk. We hebben al een eerste support bezoek gebracht aan de brouwerij in Mons-en-Baroeul om de uitwisseling voor te bereiden. Het was duidelijk dat er een grote bereidwilligheid is om te leren van de HNS standaarden. Zij zien dit als een goede kans om in korte tijd grote vooruitgang te boeken in TPM audit- en bedrijfsresultaten. En dat is nu precies het doel van copy with pride. De partij die ondersteunt kan ook trots zijn als de resultaten verbeteren. Copy with pride werkt namelijk twee kanten op, het is goed voor de ontvanger maar ook voor de zender. Dus kijk om je heen waar je het kunt toepassen. Paul Bleijs

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 2