E Winnen door HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Het managementteam van HNS heeft de afgelopen maanden onze belangrijkste klanten bezocht. Hieruit kwam naar voren dat HNS de afgelopen decennia enorm veel goodwill heeft opgebouwd met betrekking tot kwaliteit en service. Op de vraag aan de klanten wat zij van HNS in de toekomst verwachten, werd geantwoord dat men meer nieuwe producten wil, dat deze sneller gemaakt moeten worden en dat men ook meer promotieverpakkingen wil, al dan niet met presentjes. Innovatie is nodig om autonoom te groeien, ons merk te versterken en het premium imago van Heineken te ondersteunen. Heineken wil in 2020 de bijdrage van innovaties aan de omzet verdubbe len van 3 naar 6%. Hiervoor verandert de innovatieafdeling van Global Commerce de huidige aanpak. Het is de bedoeling dat het innovatieproces wordt verbeterd, waardoor nieuwe producten sneller de markt op kunnen. Vanuit Global Commerce wil men inzetten op innovaties waarbij de volume- en omzetverwachting groot is. Daarnaast zijn er natuurlijk ook innovaties die worden geïnitieerd door de lokale OpCo's. Voor HNS betekent dit dat innovaties of NPI's (New Product/ Packaging Introductions) nog belangrijker worden. Van onze klanten verwachten we goede jaarplannen met volume- verwachtingen van reguliere producten en te verwachten NPI's. Om de haalbaarheid van de NPI-plannen in te schatten, worden wij tegenwoordig regelmatig in een vroegtijdig stadium om advies gevraagd. Willen wij in onze brouwerijen de NPI's beter laten doorstromen, dan zullen ook wij efficiënter moeten werken. Om verliezen te minimaliseren, meer te standaardiseren, duidelijker taken en verantwoordelijkheden af te stemmen en gedeelde KPI's voor NPI's te introduceren, gaan we ook hier TPM introduceren. De TPM pilaar die zich hiermee bezig gaat houden, heet EPM (Early Product Management). Ook moeten we in onze brouwerijen anticiperen op meer productieflexibiliteit. Hoewel we inschatten dat met deze aanpak onze NPl-capaciteit omhoog gaat, zullen we meer dan ooit prioriteiten moeten stellen. .Aiaatg er'cA.. innovatie Arno Centen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 2