0 Glimmende colonnes dankzij CILT HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS behalen van mijn doelstellingen en resultaten' iets lager wordt gescoord. Iets beter scoren we op de stellingen 'ik word aangemoedigd om nieuwe ideeën uit te proberen of nieuwe dingen te doen' en 'er is een goede samenwerking binnen mijn team'. Interessant zijn ook de onderdelen waarop wij ten opzichte van 2009 zijn gestegen, of gedaald. Een daler die mij persoonlijk wat tegenvalt, is dat meer medewerkers aangeven dat de bedrijfstrategie en de doelstellingen van Heineken Nederland niet duide lijk zijn. Dit ondanks de uitgebreide roadshows die hebben plaatsgevonden. Stijgers die opvallend zijn: dat meer collega's vinden dat de werkdruk nu acceptabel is en dat ze vertrouwen hebben in het management. Ook vinden meer mensen dat ze ondersteund wor den bij het creëren van kansen om per soonlijke ambities te realiseren. Daarbij wil ik het overigens laten wat betreft concrete vragen en resultaten. Voor alle resultaten adviseer ik medewerkers de volledige rapportage op HeiPort door te nemen." Kernprioriteiten De komende maanden gaan alle afdelingen zelf aan het werk om de resultaten van de afdelingen met elkaar te bespreken en ze vervolgens te vertalen naar concrete acties. Dick van der Bijl: "Dat is verreweg de belangrijk ste fase in de Climate Survey. We onder zoeken niet om te onderzoeken, maar om onszelf steeds weer te kunnen ver beteren. Medewerkers moeten vooral met elkaar duidelijk maken wat de resultaten precies betekenen en vooral wat ze anders willen. Wat is er werkelijk aan de hand, wat willen én kunnen we verbeteren? Het management van HNS heeft enkele kernprioriteiten benoemd. Dat zijn: meer inzicht geven in de strategie en de doelstellingen, het verbeteren van de samenwerking tussen afdelingen, het vergroten van de resultaat- en kwaliteitsgerichtheid en als leiding oprechte interesse tonen in medewerkers." In komende edities van HNS Nieuws komen we terug op de wijze waarop verschillende afdelingen de resultaten van de Climate Survey vertalen naar concrete acties. Na een jaar of vijf met TPM bezig te zijn geweest, is er bij Verpakken Zoeterwoude veel vooruitgang geboekt op het gebied van schoonmaken van colonnes. De laatste stappen om de lijnen ook optimaal schoon te hóuden, worden nu gezet. IJt/yinenvan Colonne 3."> ZOETERWOUDE. We hebben de hele brouwerij schoongemaakt om te kunnen starten met een ambitieus plan: alles ook schoon hóuden. Hoe gaan we dat doen? De CILT procedure (Cleaning, Inspection, Lubrication, Tightening of: schoonmaken, inspecteren, smeren en alle losse dingen vastzetten) wordt veranderd. Alle taken die we buiten de dagelijkse en wekelijkse reiniging om moeten doen, worden in kaart gebracht bereikbare plaatsen onder andere via en de al beschreven zaken worden werkaanvragen verbeteren. Op die nogmaals onder de loep genomen. manier blijft alles ook echt schoon. Verder ligt er een idee om de colonnes te 'verdelen' onder de mensen die er Hoe we een en ander gaan aanpakken werken, waardoor iedereen een stuk en welke voorwaarden hieraan zijn toebedeeld krijgt waarvoor hij of zij verbonden, bespreken we in de nabije geheel verantwoordelijk is. De operator toekomst met elkaar, zal dat stuk van de lijn schoongehouden en zaken als lekkages en moeilijk Paul Struiksma, teamleider Verpakken

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 9