0 CS&L ORGANISEERT GESLAAGDE LEVERANCIERSMIDDAG HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS lossen, onder andere met camera's. Dit heeft niet geleid tot voldoende zicht. Er is opdracht gegeven om het gehele vorkenbord te laten vervan gen, zodat het zichtprobleem wordt weggenomen. Op één van de trucks is al een nieuw vorkenbord gezet om te testen of dit verbetering geeft. Veilig gedrag (STOP auditsysteem) Stimuleren van veilig gedrag wordt uitgevoerd binnen de brouwerij volgens de STOP (Safety Training Observation Program) methodiek. Inmiddels zijn 44 leidinggevenden van de brouwerij Zoeterwoude volgens deze methodiek opgeleid. Categorieën STOP: Persoonlijke beschermingsmiddelen Reacties van medewerkers Houdingen van medewerkers Gereedschap en apparatuur Procedures en Orde Netheid Near Miss (Bijna Ongeval) label Near Miss betekent 'Bijna Ongeval' en daar bestaat binnen de organisatie een andere procedure voor dan voor de gevaarlijke situaties. We noemen de Near Misses voortaan 'Bijna Ongevallen'. In de Veiligheidspiramide spreken we dus over: Fatale Ongevallen Ernstige ongevallen met verzuim 24 uur ziekenhuisopname of 3 dagen verzuim) Minder ernstige ongevallen met verzuim (<3 dagen verzuim) Ongevallen zonder verzuim met EHBO Bijna Ongevallen Onveilige Situaties Onveilig Gedrag Op korte termijn wordt er op HNS niveau een database geïntroduceerd waar in al deze afzonderlijke facetten op een eenvoudige manier in kunnen worden geregistreerd. Deze database zal te zijner tijd voor iedereen duidelijk worden toegelicht. CS&L organiseerde afgelopen december in de Hooiberg in Zoeterwoude een Leveranciersmiddag voor logistieke partners. Doel: het aanhalen van de contacten na een aantal interne organisatiewijzigingen. Dat het een zeer geslaagde middag was, bleek wel uit de gemiddelde waardering van de deelnemers: een 8,2! ZOETERWOUDE. Er is steeds meer sprake van verschuiving van lokale- naar centrale inkoop door Group Purchasing. Inmiddels is dat ook het geval voor bijvoorbeeld zeevracht en internationaal wegvervoer. Deze centrale inkoop heeft natuurlijk grote financiële voordelen, maar kan ook de gevoels matige afstand tussen de leverancier en de eindgebruiker (CS&L) groter maken. Om toch in nauw contact te blijven met de logistieke providers, werd de Leveranciersmiddag georganiseerd. Uiteindelijk ontvingen we in Zoeterwoude 66 personen van ongeveer 30 leveranciers, allemaal met een operationele achtergrond. Het middag programma was opgezet om de betrokkenheid van de leveranciers te vergroten door hen nader kennis te laten maken met CS&L en HNS. Daarnaast was er een Meet Greet met onze eigen afdelingsmedewerkers van Customer Service Export (CSE), Logistieke Ondersteuning en Shop Floor Control om de dagelijkse operationele kontakten verder te versterken. Harry Werkman gaf een presentatie waarin hij teruggeblikte op het afgelopen jaar en vooruit keek naar 2011. Harry ging onder andere in op veiligheid op de Heineken locaties en de toenemende behoefte aan het nakomen van af spraken tussen ketenpartners. Uiteraard was er ook aandacht voor Veiligheid en Duurzaamheid. Aansluitend werd de film 'Door en door Heineken' bekeken en kreeg iedereen een uitgebreide rondleiding door de brouwerij. Bij terugkomst in de Hooiberg was er de welbekende 'productconfrontatie', dat was ook het moment waarop ook onze eigen werknemers binnenstroom den voor de Meet Greet. Onder het genot van een biertje en een bitterbal werd het zeer gezellig. Het programma werd rond 17.30 uur afgesloten met een presentje voor alle deelnemers. Gezien de uitkomst van de enquête onder de deelnemers en de vele enthousi aste reacties van zowel de leveranciers als onze eigen mensen, is het een zeer geslaagde middag geworden. Het beoogde doel is hiermee zeker behaald. Safety pilaar Zoeterwoude Ger Pothuizen Contractmanager CS&L

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 5